BÖNENS/TANKENS MAKT!

Vi  som är inne i LOA - tänket vet ju att tankens makt är enorm.  Alla tankar är magnetiska och drar till sig likasinnande tankar.  Så när många tänker samma tankar så blir kraften av dessa tankar enorm.  Det är så  som även bönen fungerar. Över hela jorden bildas det bönekedjor där frivilliga personer ingår.  Alla de stora världsreligionerna har dessa grupper av ”bedjare”.  Det beds för sjuka, för fred, för miljön och för olika problem och önskningar.  Det beds naturligtvis på olika sätt i olika religioner men egentligen är ju alltsammans samma sak enligt min åsikt.  Massa med tankar som har samma mål. Dessutom kommer ordets makt till!  Flera undersökningar har gjorts, bl. a. på sjukhus.  Där har de bett en grupp personer  med stark tro att  be för patienterna. Sedan har delat in patienter i 2 grupper där ena gruppen fick förbön. Ingen av patienterna visste vilken grupp de tillhörde. Men de som fick förbön blev fortare friska och hade då  färre sjukdagar på sjukhus,  det var färre dödsfall i den gruppen osv.  En visserligen lite långrandigt men ändå intressant  läsning om bönens påverkan hittar du  här.   När jag läste ”Samtal med Gud” av Neale Donald Walsch så står det att Gud uppfyller ALLA böner.  I bibeln står det många liknande citat så som:  ”Allt vad ni ber om i er bön skall ni få, när ni tror” och  ” Därför säger jag er: Allt vad ni ber om och begär, tro att ni har fått det, så skall det vara ert”  
Egentligen tycker jag att allt det här låter som ett stort skämt! Såklart är det inte så enkelt att man bara kan be en bön och så vips dyker ens önskan upp!  Hur många ber inte dag ut och dag in utan att någonsin få svar på sina böner!  Men om det nu är så att man ber på fel sätt? Enligt Neale D W ska man inte  BE att man ska få  något utan man ska tacka och känna att  att man redan har det. Alltså som att tacka på förhand!  Och läser man bibelcitaten så står det ju faktiskt samma sak. ”tro att ni har fått” står det! Och det står inte bara på ett ställe utan på flera ställen i Bibeln att man får vad man ber om om man tror tillräckligt starkt, så starkt att man kan känna att man fått sin önskan uppfylld.  Hörrni märker ni att det är precis exakt  samma sak som i LOA! Man ska veta att man redan har det, känna och tacka för att man redan har det, visualisera och affirmera som att det redan ÄR.  Kort och gott sagt leva utifrån resultatet!
Är egentligen allting  samma sak fast det heter olika? Jag menar om man ber Universum om något, eller Budda eller Gud?  Spelar det någon roll?  Vad tror ni?


Kommentarer
Tess

Intressant inlägg... :) jag har funderat en hel del på det du skriver från och till. Det var speciellt när jag var på min lillasysters konfirmation i våras som jag reagerade på den där fina psalmens text... du vet den jag skrev om? Den var så himla LOA-aktig att jag tappade hakan. Kanske är det så att kärnan är den samma i många religioner men att det som omger kärnan är det som skiljer sig åt? Kanske är det så att Jesus verkligen har funnits och kanske är det så att hans lärjungar är de som tror på samma sak och ansåg att han var perfekt som deras ledare. När Jesus sa att han var guds son så menade han kanske universums son... han sa väl även att alla var guds barn? Ja inte vet jag... kanske är det endast självaste berättelserna runt kärnan som är olika? Det kanske är så det måste vara för att alla människor skall kunna ta sig an det som sägs? Personligen kan jag känna att det som känns fel med just kristendomen är självaste dyrkan av Jesus... inte för att jag tycker illa om honom på något vis men jag kan tycka att det är så mycket fokus på just honom istället för kärnan... men kanske är det så att kristna egentligen lägger sitt fokus på något djupare än det? Det vet ju jag ingenting om egentligen? Kram

2011-09-14 20:48:46
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Izabell

Vad intressant!!! Jag brukar säga att jag ber till universum!:-)



Ha en fin kväll!:)



Kram Izabell

2011-09-15 16:18:18
URL: http://mysbella.blogg.se/
Kathja

Är på besök hos dig för första gången och vil bara säga att - självklart är det samma sak! Att be Universum att manifestera ens önskan eller att be Gud göra det samma är samma sak. Gud är Universum -Alltet - och bibeln är en bra lektion i attraktionslagen. Hela grundtanken med bibeln och därmed med Guds ord är att leva i kärlek och tacksamhet, gör vi det så kan vi få vad vill vill bara vi tror (på att vi kan få det). Känns det igen?

2011-10-16 11:01:14
URL: http://thesecret-biblen.blogspot.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback