ALKEMISTEN X 4

Jag har ju tänkt och önskat att läsa Alkemisten av Paulo Coelho, som bla underbara TESS har rekommenderat. Så jag kollade på bibloteket om den fanns och det gjorde den, men den var utlånad så jag ställde mig i kö. Sedan pratade vi om böcker en dag på jobbet och då frågade jag om någon kände till den. Det en kille där som hade läst den. Utan att jag bett om det så hade han med sig den till mig nästa dag så jag fick låna den.  Bara ett par dagar efteråt blev jag erbjuden boken här av snälla goa PANKI . Tre dagar efteråt kom en kompis på besök och fick se Alkemisten ligga på bordet. Hon undrade om jag läst den men jag svarade att jag hade att par andra låneböcker jag var tvungen att läsa ut först. Hon sa att hon hade den som ljudbok och att jag kunde låna den om jag ville. Igår kom ett mail från biblioteket att boken fanns att hämta. Då och först då slog det mig hur himla effektivt LOA jobbat i det här fallet.

1. Jag önskar att läsa boken.
2. Det enda aktiva jag gör är att ställa mig i kö på Bibblan.
3. Helt plötsligt har jag inte bara EN utan FYRA olika möjligheter att läsa/lyssna på boken.

Vad säger man? TACK TACK TACK

Nyss var jag ute på en långpromenad med vovsen i det härliga höstvädret, och då jag lagt över ljudboken till Mp3 så gick jag ganska länge och lyssnade. Och det jag hört hittills gillar jag jättemycket. Så jag ser fram emot fortsättningen. Hoppas ni har det bra och skönt i helgen, det har jag och det önskar jag er alla!
kram





Kommentarer
Tess

Så himla galet egentligen hur saker och ting blir! :) Härligt! Kram

2011-10-15 16:28:05
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Izabell

Haha vad underbart vännen!:) Ibland tycker jag att man inte behöver kämpa så hårt.. det blir lättare å lättare, inbillar jag mig iaf!:-)



Ha en riktigt underbar helg!



Kraam Izabell

2011-10-15 17:14:04
URL: http://mysbella.blogg.se/
penny

Ja om man verkligen lever efter det man faktiskt tror på så blir livet lättare, men man gör ofta det svårt för sig. Jag gör det ofta tyvärr. Nu senast behövde jag verkligen en viss summa pengar till en "sak", det såg ut att få vänta till lönen vilket var lite besvärligt (lång historia)...jag skrev en lapp om summan och tackade och ett målat hjärta på ett litet papper och haft den i fickan i 2 dagar, sen fick jag pengarna efter 2 dagar, exakta summan på ett verkligen oförutsägbart sätt vilket gjorde mig väldigt glad :)



Är det inte underbart!!!



Jag är verkligen intresserad av att börja med ljudböcker jag med, jag har aldrig någonsin lyssnat på en, men ibland finns inte tiden till att sitta och läsa, så det skulle nog vara praktiskt för mig. Ska ta mig till bibblan imorgon jag med :)



Kramen

2011-10-15 19:30:05
URL: http://pennys.webblogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback