MÄRKLIGA SAMMANTRÄFFANDE

För ganska många år sedan hade jag en jobbarkompis som heter Anna. Vi jobbade aldrig nära varann så vi har i stort sett bara hejat när vi mötts ute på stan vilket inte har hänt på flera år.   I allafall så hörde jag någon gång i våras att hon blivit allvarligt sjuk. Häromdagen när jag var ute och gick med vovsingen så hörde jag hur någon ropade namnet Anna. Det är ju ett relativt vanligt namn och jag känner flera som heter det men av någon anledning kom jag att tänka på just den Anna. Undrade hur det hade gått om hon var frisk och så vidare. Ett par timmar senare åkte jag till ICA stormarknad och när jag körde in på parkeringen, vem såg jag komma gående där om inte Anna! Tidigare idag  så tänkte jag på en bekant till oss som vi inte sett på väldigt länge. Vet inte varför tanken på honom bara dök upp i skallen på mig. Efter ca en kvart så står han precis framför mig. Då höll jag nästan på att trilla av pinn. Blev så jäkla ställd. Två gånger på samma vecka tänker jag på personer jag inte träffat på väldigt länge och så dyker de upp livs levande strax efteråt. Vad tror ni är förklaringen till sånt här? Synkronism?
Varsel?
Attraktionslagen, att man liksom manifesterat fram personen?  Eller slumpen? Eller..,,,???
Trevlig helg på er!

Kommentarer
Tess

Det är är så himla intressant och konstigt! Jag vet inte vad det kan vara men kanske är det så att frekvensen och energin liksom blir så himla påtaglig att det bara måste ske att det dras till dig? Precis det som LOA går ut på.. :) Det skulle vara intressant att lära sig exakt vad det är man skickar ut för att det skall dras till en. Galet egentligen! Kram

2011-10-08 10:01:44
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Izabell

Vad häftigt!!! Det var nog din önskan å träffa henne å se hur det gått för henne som ledde till att du såg henne!:-)



ha en härlig hösthelg:-)



Kraam

2011-10-08 12:33:05
URL: http://mysbella.blogg.se/
ellie

fin blogg du har! kolla in min blogg :)

2011-10-08 13:08:17
URL: http://enjoythelife.blogg.se/
Jenny

Jag tror inte att det finns någon slump, det är bara vad de som inte är medvetna om attraktionslagen kallar det som de inte kan förklara. Klart att du drog till dig! Inget kan ju dyka upp i ditt liv utan att du bjudit in det!



Kram!

Jenny

Ja, jag tänkte på det här med överlevnadsinstinkter igår, som det här med att vi människor skulle röra oss så lite som möjligt för att spara energi. Samtidigt så går ju allt lätt när vi är fria från motstånd och är på gott humör. Jag tror snarare att det är vi som drar till oss tankar och händelser som kan få oss att fortsätta att känna den känslan vi känner, för när vi är på dåligt humör eller stressade tänker vi ju väldigt ologiskt. Kanske kan det vara så att även det här med överlevnadsinstinkterna är vetenskapens teori för att förklara något som inte går att förklara utan att ta hänsyn till attraktionslagen?



Ja, jag tycker att sånt är lika häftigt varje gång! :D

Kram!

Panki

Visst är det lustigt när sånt händer?! :-)

Har du fått tag i Alkemisten ännu? Om inte kan du maila din adress till mig på [email protected] så skickar jag den till dig. Jag har som sagt läst den och älskar den, och skickar gärna den vidare.

2011-10-09 15:25:49
URL: http://pancake.webblogg.se/
Nina

Det är lustigt när sånt där händer.

Jag brukar ibland sjunga på en låt och så när man slår på radion är det precis den låten.

Under sommaren jobbade ja med två tjejer. Den ena lyssnade på sin ipod och den andra sjöng lit olika låtar högt. En gång, utan att höra vad den andra tjejen lyssnade på, sjöng hon precis den låten.

2011-10-10 21:12:01
URL: http://traumerin.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback