ATTRAKTIONSLAGEN OCH BIBELN

Det var ju först i somras när jag läste "Samtal med Gud"- böckerna av Neale Donald Walsch som jag fick upp ögonen för kopplingen mellan LOA och Bibeln. Visst man hade ju läst lite bibelcitat och så bl. a. i "The Secret"  men jag hade inte riktigt fattat, eller rättare sagt tänkt på det stora sambandet. För ett tag sedan fick jag en kommentar här på min blogg av Kathja, som har en fantastiskt intressant blogg som heter THE SECRET-BIBELN. Sedan dess har jag läst allt hon skrivit om detta och det är verkligen jätteintressant. Hennes blogg hittar ni HÄR! För er LOA intresserade är den verkligen värd ett besök.
Önskar er alla en underbar helg!





Sänder extra många kärlekstankar till alla nära och kära på "Andra sidan" den här helgen!




Kommentarer
Izabell

Jag har tänkt på det oxå å det ligger mycket i det, detta fast jag inte är kristen.. tänkte sist på det när jag hade på P1, morgonandakten på klockradion ... :)



Ps. Capen finns på rea just nu hos Gina Tricot, bara 100:-!:-))



Ha en fortsatt trevlig helg!



Kraam Izabell

2011-11-05 16:50:25
URL: http://mysbella.blogg.se/
Tess

Tack för tipset! Kikade genast in! :) Kram

2011-11-05 20:11:55
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
penny

Tack för tipset, har fått så många bra bloggar som handlar om LOA sen senaste tiden så jag har hur mycket som helst att läsa, men det är helt fantastiskt hur många inspirerande och kloka bloggare det finns där ute :)



Kram :)

2011-11-05 23:50:09
URL: http://pennys.webblogg.se/
Malin

Tack för tipset om bloggen, ska kika in där ikväll när barnen somnat!



Ang. gamla filmstjärnor så älskar jag bilder från 40-50 talet, kläderna, färgerna på bilderna, att dom ser naturliga ut (även om det förekom plastikoperationer redan då..). Men jag älskar även filmerna från den tiden. :)



Jag har också några väskor med Marilyn på, fast har aldrig använt dom..har dom mest som samlar-prylar. :)



Kramis!

2011-11-06 10:41:08
URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se/
Jenny

Vad intressant, jag ska genast kolla! :)



Jag har aldrig varit så insatt i bibeln, men Rhonda Byrne nämner ju en massa attraktionslagen-citat från bibeln i sina böcker, och jag antar att hon knappast har hittat på dem! Även om det skulle vara lätt att lura mig! ;) Jag tror verkligen att alla religioner är tolkningar av attraktionslagen som sen har förvrängts och missförståtts av motståndsfulla människor som krånglat till det.



Kram!


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback