BANTA MED LAW OF ATTRACTION

Är tillbaka från landet, det har varit så härliga dagar med massvis av sol och grill, vin och annat sommarmys!
Hoppas ni haft en lika underbar helg som jag.


Tänkte skriva ett inlägg om att gå ner i vikt med hjälp av LOA.

Jag har ju tidigare skrivit om att jag har gått ner ca 7 kg i vikt med hjälp av LOA. Jag ska försöka förklara lite hur det fungerar enligt attraktionslagen.  En del av det jag skriver är från"The Secret" och lite är hämtat från Abraham/Hicks och en del egen erferenhet.

Det första man ska tänka på är att man inte ska tänka att "jag måste gå ner i vikt". För då drar man till sig en situation där man måste gå ner ännu mer i vikt. Det andra man bör veta är att man själv skapat sin övervikt. Man har helt enkelt tänkt feta tankar. Nu är det nog en del som blir upprörda över det påståendet. Och det är klart att man inte tänkt medvetna tankar om att gå upp i vikt. Nej det har ju ofta skett succesivt helt omedvetet. Man kan inte tänka smal och vara tjock det går helt emot LOA. I mitt fall var det så att jag slutade röka för drygt fem år sedan. Och det har man ju hört hela sitt liv att när man slutar röka så går man upp i vikt. Klart min hjärna var inställd på det! Och även om jag då kände till LOA väl så tänkte jag lik förbaskat inte på sambandet när extrakilona smög sig på. Det här påståendet har jag själv haft ganska svårt att ta till mig:  Att det är alltså inte maten i sig som orsakar viktuppgång utan det är tanken på att den gör det som gör att vi går upp i vikt!
Alltså mat i sig kan inte få dig att gå upp i vikt om du inte tror att den kan det.
Om du vill vara smal så får du aldrig tänka att det här wienerbrödet kan jag inte äta för det gör mig fet! Visst är det så man har tänkt eller hur? Men tvärtom att du tror att du kan äta praktiskt taget vad som helst utan att gå upp i vikt så blir det också din upplevelse. Om du tror att du har lätt för att gå upp i vikt då gör du det. Kanske tror du att du har låg ämnesomsättning, en underbar ursäkt som jag själv använt mig av.
Du känner säkert  någon person som säger att "Jag kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt".  Fine, den personen gör exakt så som man ska enligt LOA.  Hans/hennes hjärna är ju inprogrammerad på att det går att äta vad som helst och hur mycket som helst utan att gå upp i vikt.
Det är den starka övertygelsen som gör att personen står kvar på samma vikt.  Fast jag tror att de flesta som säger så är helt omedvetna om att det är deras tro och övertygelse som gör att de håller vikten. De tror mer på att det är deras snabba ämnesomsättning. Säg t ex. att en läkare skulle, helt gripet ur luften, säga att du har en snabb hög ämnesomsättning. Vad skulle hända då tror du? Jo det skulle ju vara liknande som placeboeffekten, du skulle ta till dig det, hjärnan programmeras om att tro på din snabba ämnesomsättning=du går ner i vikt!

Om du vill gå ner i vikt så börja med att bestäm dig för hur mycket du vill väga. Tänk inte
(som jag gjorde i början)  att du vill gå ner  10 kg. Nej ett bestämt mål ska det vara säg att du t ex.vill väga 65 kilo. Föreställ dig hur du skulle se ut om du vägde 65 kilo. Du kanske har något foto där du hade din idealvikt, leta då på det och titta på det ofta. Har du inget foto kanske du kan leta på en bild på en kropp som motsvarar den kropp du vil ha. Skriv ner din vikt på en lapp, tänk på de kläder du vill köpa ha tillit till att du kommer att lyckas. En sak som också är viktig är att inte hysa negativa känslor för den kropp du har nu. Mår du dåligt över din kropp så drar du till dig ännu mer dåliga känslor och du kommer aldrig att förändra den. I själva verket drar du till dig ännu mer vikt! Jag förstår att det är så jag gjort. Det kom först ett par kilo, ingen fara tyckte jag, men sen blev det mer och mer. Ju mer jag tänkte på min viktuppgång ju snabbare gick den, det inser jag nu med facit i hand. De här sju kilona jag har gått ner i vikt, ja ärligt talat är jag själv lite förvånad över att det har funkat så bra. Jag kan säga ärligt utan att ljuga att jag har faktiskt ätit mer s.k. onyttiga saker än normalt. Kanske det inte har gått så jättesnabbt som det kan göra med andra metoder men det har ta mej tusan varit så mycket roligare, jag lovar! Har bantat med både GI och kaloriräknande, och alla möjliga olika metoder innan så jag vet. Sammanfattningvis så om du vill gå ner i vikt med LOA så är det viktigaste att du tror och vet att den perfekta vikten är din. Du måste föreställa dig,agera, låtsas och fantisera om att du har nått din idealvikt. Ha tillit så kommer du att lyckas nå ditt mål.



HÄR ÄR VÅRT LILJEKONVALJESTÄLLE!


Kommentarer
Tess

Åh vilket peppande inlääg! Hoppades att du skulle skriva om detta då jag förstått att du gått ner med LOA... Toppen! Kul att du är tillbaka föresten... saknade inlägg i din blogg medans du var borta! :) Kram

2011-06-06 21:20:00
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Panki

Grattis och tack för ett sånt bra inlägg!

Jag håller sjäv på att gå ner i vikt nu så det är ju extra kul att läsa :-)

Kram!

2011-06-07 12:49:43
URL: http://pancake.webblogg.se/
Mystjejen

Ett toppeninlägg TACK!

Så fint ställe med liljekonvaljer, doftar så underbart! kram <3

2011-06-08 11:26:04
URL: http://blogg.mystjejen.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback