MINUS 4 KG MED LAGEN OM ATTRAKTION

Ni som följt mig här på bloggen kanske har sett mitt visionsboard?Det är en tavla där jag klistrat upp mina önskningar, de saker jag försöker attrahera mig till via LOA. (Lagen om attraktion) Där har jag klistrat en text där det står "minus 8 kg på 6 veckor". Man lär sig något nytt hela tiden och nu har jag förstått att det är helt fel att uttrycka sig så. Man ska inte tänka hur många kilon man ska gå ner. Nej man ska tänka på slutmålet. Alltså tänka, känna, föreställa sig att "jag väger 64 kg" eller 76 kg eller vad det nu är som man har som målvikt. Detta läste jag mig till för ett par veckor sedan. Och det var ju så självklart egentligen, att det ska vara så,förstår inte att jag inte tänkt på det. För ca 5 år sedan slutade jag att röka. Och det vet ju alla att då kommer extrakilona som ett brev på posten. Varför gör de det? Jo därför, vilket jag är helt övertygad om, för att vi "tror" att de ska komma. Det är något som är så starkt befäst att vi helt enkelt "drar" till oss dem! Och man har ju alltid hört att "slutar du röka går du upp i vikt"! Det blir ju som en självuppfyllande profetia. Men även om jag kände till LOA för fem år sedan så tänkte jag inte på det då. Hade jag gjort det så hade jag ju istället affirmerat att jag skulle behålla min vikt som jag var ganska nöjd med då. På de här åren har jag lagt på mig ca 15 kg. Om jag går ner 8-10 av dem skulle jag känna mig nöjd. För ett par veckor sedan så ändrade jag mina tankar och började  tänka på min målvikt istället. Jag har affirmerat att jag väger exakt så mycket jag vill. Har visualiserat och föreställt mig att jag har blivit smalare osv. Idag vägde jag mig och jag har gått ner 4 kg!!! Var lite överraskad för jag hoppades i bästa fall på max 2 kg, då jag vet med mig att jag ätit ovanligt mycket onyttigt. T ex förra veckan så såldes det 2 stora Marabou chokladkakor för 20 kr. Vem kan motså det? Inte jag, hehehe.   I fredags kväll smaskade vi på en stor Kebabpizza. Igår kväll blev det sourcream chips....... Ja, nu när jag tänker efter är det väldigt underligt att jag gått ner något överhuvudtaget. Om det är någon som vill veta hur man visualiserar t.ex. viktnedgång så rekommenderar jag en bok, som jag har lånat hem från biblioteket. Den heter Tankens makt och är skriven av Irma Lauridsen, ni kan läsa lite om den här. Hon skriver om bl. a. om viktnedgång, sluta röka, insomningsproblem, smärta m.m.  Det häftigaste är när hon berättar att hon hade ett stort åderbråck som läkarna vill operera. Hon började visualisera med olika tekniker hon beskriver i boken. Det tog 1½ månad så var det helt borta!



Kommentarer
Izabell

Åh den måste jag införskaffa! Jag har ju redan läst the Secret !:-)



Kram

2011-05-10 22:53:39
URL: http://mysbella.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback