ÄR DU EN A ELLER B-MÄNNISKA?

Jag har varit väldig dålig på att uppdatera bloggen sista tiden. Det har varit så mycket både på jobb och här hemma så jag har helt enkelt inte haft så mycket inspiration till att skriva. Hoppas att det blir bättre med lust och inspiration nu när våren är på gång! 
Vet ni vad? Jag är en B-människa! Hallå hör ni hur det låter? Som om man är en andra klass skapelse värd halva priset! Men nu menas det inte riktigt så. Hittade ett några veckor gammalt Aftonblad på jobbet i helgen och läste en  artikel  om B - människor. Och så klockrent det stämmer in på mig alltså! Jag blir aldrig kompis med tidiga morgnar vaknar aldrig pigg och fräsch tidigt. Och det spelar liksom ingen roll om jag har gått och lagt mig tidigt jag är lik förbaskat lika trött för det. Har hört förut att det skulle behövas en timme mer varje dygn för oss mirgontrötta. Nu säger forskarna t o m 25- 27  timmar skulle vi behöva på ett dygn. Medan A-Människorna bara behöver 23 timmar. Det intressanta är att bara 10-15% är utpräglade A medan 15-25 är B. De andra är någonstans däremellan. Det finns massvis med gamla fördomar om oss som är morgontrötta att vi är lata och slöa osv. Men grejen är den att vi är produktiva flera timmar efter att A människornas krafter tagit slut. Vår bästa tid är kvällen. Haha ja alla är vi olika och det ena är väl inte sämre än det andra.
Här kan du läsa artikeln.

Kommentarer
Tess

Jag tror jag är en A-människa! Haha! Kram

2012-03-21 18:01:24
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Tess

Jag har precis börjat läsa det! So far so good, men lite för tidigt för att avlägga en rapport ännu. Jag återkommer med en en liten recension sen! ;) Jag saknar föresten dina inlägg här! Hoppas allt är ok? Jag är också oerhört trött och har supermycket men nu är jag leeedig i 3 dagar!!! Såååå skönt!!! Kraaam

2012-03-30 08:06:28
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback