FREDAGEN DEN TRETTONDE

Idag är det ju som bekant fredagen den trettonde! För mig är det faktiskt som vilken dag som helst.
Tror ni på skrock? Det gör inte jag, inte det minsta. Helt ärligt.  Men det sjuka är att även om jag inte tror ett dugg på det så finns det vissa grejer jag aldrig skulle göra. T ex lägga nycklar på bordet. Det gör jag bara inte. Men jag kan inte förklara varför jag inte gör det för jag tror ju inte på skrock.... Knäppt va??? Men jag har iallafall aldrig oroat mig eller råkat ut för något särskilt fredagen den trettonde.  Men jag tror att om jag verkligen trott på att det är en otursdag så hade jag alldeles säkert dragit till mig, om inte olyckor så en del förtretligheter.  Jag tror att de som säger sig vara otursförföljda just den dagen, de är det för att de tror sig vara det. Jag tror nämligen att det är Attraktionslagen som ligger bakom det.  Precis samma sak som de dagar då man vaknar "på felsida". Då allt går käpprätt åt skogen bara för att man fått en dålig start på dagen och de dåliga vibbarna hänger sig kvar.  Ni vet den där hemska dagen då man försover sig, spiller ut kaffet på sina rena kläder, missar bussen till jobbet ja ni vet hur det kan bli när det väl börjar. Man är liksom inne i den negativa spiralen. Och likadant med fredagen den trettonde, tänker man då att idag är det en otursdag, idag måste jag akta mig så jag INTE råkar ut för en olycka.  Ja ni med LOA - tänket vet ju precis vad som händer en sån dag och förstår precis vad jag menar. Och så tror jag att skrock funkar, att de som tror på det, ja då händer det saker som man tror ska hända. Jag har ett eget exempel på detta, men det ska jag berätta om i ett annat inlägg.
Ja det här är ju mina tankar om skrock och fredagen den trettonde, ni kanske har en annan uppfattning? Berätta gärna vad ni tror om skrock!

 


Kommentarer
Izabell

Jag har haft en kanonbra dag idag.. hihi sant! Men precis som du skulle ja aldrig lägga nycklarna på bordet! Fast jag inte är skrockfull.. haha:-)



Ha en UNDERBAR helg! <3



Kraam Izabell

2012-01-13 22:33:29
URL: http://mysbella.blogg.se/
Tess

Jag tror inte heller på skrock. Däremot kan det säkert vara så att om man tror på det så sker det!? :) Men nä.. fredagen den 13 passerar alltid smärtfritt. Hello... det är ju alltid på en fredag liksom... veckans bästa dag! ;) Kramis

2012-01-14 13:45:06
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.coml
Anonym

Lägger heller aldrig nycklarna på bordet, men det är mer för att nycklarna SKA liksom inte ligga där.. De ska hänga i nyckelskåpet. xD



Fre 13e är för mig en lyckodag, säger alltid det för då tror jag på något sätt att det är attraktionslagen som alltid gör den 13e till en fantastisk dag :D

2012-01-14 23:09:58

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback