TÅLAMOD-INTE MIN GREJ!

Hoppas ni haft en skön helg trots kylan som råder ute. Själv har jag jobbat, så nu åtnjuter jag ett par lediga dagar. Skönt!
Hur har ni det med tålamodet? Själv har jag alltid haft dåligt tålamod även om det blivit bättre med åren då jag jobbat en del på det. Och tålamod är ju en viktig sak när man lever enligt LOA. Förr var jag sådan att jag kunde inte vänta på nånting (dvs sådana saker man kan påverka) Bestämde jag mig för att köpa något så var det omeddelbart på störten! Jag ville ha det meddetsamna, genast, helst redan igår!!! Hur många förhastade saker har man inte skaffat sig på det viset. Likadant om jag skulle göra något speciellt så var det direkt som gällde. Har aldrig varit mycket för att planera långt fram i tiden. Min mamma var helt tvärtom. Hon kunde bestämma sig för att hon skulle införskaffa något men sedan fick det gärna dröja ett tag innan hon agerade. Hon sa ofta att hon tyckte det var så mysigt att längta efter "vaddetnuvar" den känslan var nästan lika härlig för henne som när hon verkligen hade köpt/fått det hon ville. Alltså det här gällde ju sådana grejer som man verkligen önskade sig.  Min mamma växte upp som näst äldst av sex syskon. Det fanns absolut inget överflöd så ville man ha något så gällde det att spara till det. Och då förstår man ju den här längtan och makalösa glädjen när man äntligen fått råd att köpa det man sparat till. Tror det satt i hela livet även om ekonomin blev bättre och hon mycket väl kunde köpa det hon ville ha direkt. Själv kan jag känna den känslan när man tänker tillbaka på julaftnarna när man var liten. Man hade önskat sig något hett och innerligt och så fick man det! Halleluja vad lycklig man blev.
Men nu i vår generation vi betalar ju många gånger i efterhand i allafall har jag själv gjort så flera gånger. Vill man ha t.ex. en ny Laptop men känner att man inte har de pengarna så hur lätt är det inte att ta den på avbetalning bara för att man inte vill vänta tills man sparat ihop till den. Och det är väl jättebra att det finns den valmöjligheten.
Men annars har det här med tålamodet varit motigt för mig just när det gällt attraktionslagen. Jag vill så mycket genast. Och när inget händer så har jag haft lätt för att tappa fokus och kännt avsaknad och misstro. Det är ju det sämsta man kan göra när man önskar att något ska manifestera sig i ens liv. Kanske är just tålamodet min "livsläxa" om vi nu har någon sådan vilket många tror.
Men som sagt så har jag blivit bättre o bättre på att "vänta" med tiden. Egentligen är det ju tur att det finns en tidsbuffert, som Abraham kallar det när man önskar sig någonting. För tänk om allt man önskar skulle hände PANG. Jag menar man säger/tänker ju många gånger på saker man vill, fast man inte riktigt menar det. Typ en pinsam situation och så tänker man: jag önskar jag kunde sjunka genom golvet! Det menar man ju inte riktigt.
Sedan vet jag med mig att väntan, hur lång tid det tar innan mina riktiga önskningar manifesterar sig beror på när jag själv är redo att ta emot dem. Att ställa in sig på rätt frekvens så det matchar önskan. M a o det gäller att må bra, att känna glädje och tacksamhet och känslan att man redan har det man vill. Låter enkelt men är ändå svårt. Här är det fokus som gäller. Att bara fokusera på det goda, att inte påverkas av elände som sker runtomkring (vilket jag tycker är svårast) o s v. Men lyckas man med det så kommer allt man önskar sig att bli verklighet. Visst är det härligt!!!

Gjorde nyss en paus i skrivandet här och var inne påå Tess blogg Lagen om Attraktion. Där har hon lagt in en text av John Assaraf. Tycker den är så bra, ni hittar det HÄR!

Kommentarer
Tess

Åh vad jag känner igen mig i detta inlägg. Jag jobbar också hårt med mitt tålamod. Ibland lyckas jag och ibland inte. Det är precis som du skriver så himla lätt att tappa fokus om saker och ting inte sker nu nu nu... Men i det stora hela får jag det jag vill. Men det jag får är liksom de riktigt stora grejerna... jag är inte fullt lika bra på att fokusera på de små sakerna här i livet. Jag borde lära mig att se allt som sker och allt som jag vill ha som något STORT! :) Kram

2012-02-06 20:51:03
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback