BIBELKODEN

Min senaste märkliga LOA-upplevelse hände i tisdags! På morgonen surfade jag runt lite sådär på måfå ni vet, och så hamnade jag på två olika sidor där det stod om boken "Bibelkoden". Den är  skriven av en amerikansk jornalist, Michael Drosnin. En bok som väckte stor uppmärksamhet när den gavs ut 1997 översattes till flera språk och sålde i rekordupplagor. Den blev t. o. m. en världsbästsäljare.  Drosnin påstod att det i Bibeln fanns kodade meddelanden. Många stora händelser som skett ska finnad kodade i Gamla Testamentet.  I vilket fall så köpte min kompis den här boken för ca 10 år sedan, och jag kommer ihåg att hon tyckte den var skrämmande.   Meningen var att jag skulle låna den men det blev aldrig av. Nu när jag stötte på den igen på nätet så blev jag ändå lite nyfiken och tänkte att man kanske skulle läsa den iallafall. Undrade för mig själv om min kompis hade den kvar då hon flyttat ett par gånger och jag vet att hon gjorde sig av med en del böcker i samband med det. Jaja sedan tänkte jag inte mer på Bibelkoden, det var inte precis så att jag var jättesugen på att läsa den utan bara tänkte att man kanske skulle göra det nån gång framöver. På eftermiddagen var jag inne i Erikshjälpens secondhandaffär  för att kolla efter en helt annan sak. Var lite stressad så jag gick bara rakt igenom bort till hyllan dit jag skulle. På vägen dit stod ett litet bord med några böcker utlagda.. Och ja ni kan säkert gissa vilken bok som låg där! Mmmm just det Bibelkoden! I nyskick, begärt pris tolv (12!!!) kronor!!! Helt galet egentligen jag var ju inte ens på bokavdelningen. Tittade inte ens efter böcker men mina ögon liksoms drogs till det där bordet. Blev nästan lite chockad även om jag vet att det är just så här LOA funkar. Ja som ni förstår så slog jag till och köpte boken. Har inte börjat läsa den än men det blir säkert framöver. Är det någon av er som läst den? 

 




ÖNSKAR ER ALLA EN SKÖN & TREVLIG HELG!


Kommentarer
Tess

Shit bananas!!! Grattis! Så himla häftigt! Jag blir verkligen lika förvånad själv varje gång något sker! Åh vad peppande! Nu vill jag också läsa boken! Haha!

Hoppas du får en underbar tredagarsledighet! Kraaam

2012-04-13 20:18:33
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
penny

Ja det är så häftigt, även om man vet att det är så det fungerar så kan jag inte låta bli att häpnas. Jag var med om en sådan LOA grej idag också.



Måste också börja dela med mig av mina LOA upplevelse då jag får så ofta nu för tiden, medvetna saker som jag drar till mig. Men just nu blir det mest gravidinlägg, men ska skriva jag med snart.



Boken låter spännande ändå, du får jätte gärna berätta om den sen när du kommit en bit in :)



Hoppas gubben din kryar på sig snart också <3



Kramen

2012-04-13 21:50:21
URL: http://pennys.blogg.se/
Izabell

Hihi snacka om LOA...;-) Coolt!:-)Jag har inte läst den, men du får gärna berätta om den när läst den:)



Ha en skön söndag!



Kraam Izabell

2012-04-14 23:56:09
URL: http://mysbella.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback