UFON-FINNS DET LIV DÄRUTE?

Tror ni på UFOn ? För ett tag sedan skrev  Tess ett inlägg på sin blogg  om sina funderingar kring det här med liv på andra planeter.  Det är ett väldigt intressant ämne tycker jag, så jag tänkte hänga på och skriva lite om mina tankar och min tro om detta. Förmodligen har väl människor alltid betraktat rymden och stjärnorna och funderat på vad som finns där ute. Jag kommer ihåg att jag tänkte ganska mycket på det när jag var liten. Man frågade : var tar rymden/Universum slut? Så fick man alltid svaret att: den tar aldrig slut. Vaddå aldrig slut? Det hade iallafall jag väldigt svårt att acceptera för allt tar ju slut och vad finns det där? Helt logiska tankar alltså med våran uppfattning av den fysiska verkligheten. Och jag vet egentligen inte om man är så mycket klokare nu.  Enligt forskarna så expanderar ju Universum hela tiden och den tanken känns ju ganska svindlande eller hur? Jag menar det känns väl som det är stort nog dom det är. För min del känns det nästan uteslutet att Jorden skulle vara den enda planeten med intelligent liv. Med tanke på hur många galaxer det finns och hur oändligt många stjärnor och planeter det finns så vore det ju helt otroligt. Sedan är ju frågan vilken form av liv det finns. Tror väl inte så värst mycket på att det skulle vara några gröna marsianer med antenner på huvudet. De finns nog bara i vår fantasi. Kanske är vi den enda planeten med liv i just vårt solsystem. Men att det någonstans finns någonting det är jag övertygad om. Skulle ju vara väldigt märkligt om bara vår lilla planet som i universum är som ett sandkorn i Sahara skulle vara enda stället där det finns liv. Det finns ju många människor som vittnat om konstiga ljusfenomen och farkoster som de sett. Mycket av det har säkert en naturlig förklarlig men inte allt.
Många tror att en del saker här på jorden är "tillverkat" av utomjordingar. T ex Cheopspyramiden. Den består av 2,3 miljoner kalkstensblock som väger mellan 2,5 - 15 ton! Hur sjutton kunde de bygga den för 4.500 år sedan. Utan lyftkranar och modern teknik. Undrar om man ö h t skulle kunna bygga en sådan idag? Och hur kan det finnas liknande pyramider över hela världen? De finns ju bl a i Mexico och Sydamerika också.  Eller Stonehenge och statyerna på Påskön? Hur byggdes de? Och bland det mest fascinerande tycker jag nog att  
Nascalinjerna är. Det är de där figurerna som är ristade i sten i Peru och föreställer olika saker bl a en kondor, spindel, apa och en kolibri. De är bara synliga från luften och upptäcktes ac Peruanska flygare på 1920-talet.  Hur kunde de räkna ut hur de skulle göra så att de bildar dessa mönster. Och nu har de tydligen hittat något liknande i Mellanöstern står en del om det HÄR. Och sädesfälten med dess mystsika mönster? HÄR kan se ett Youtubeklipp om dem som Tess har lagt ut på sin blogg(hoppas det är ok att jag länkar till dig Tess!) Ju mer man  tänker på det här ju mer börjar man ju fundera om det inte ligger nånting i de här utomjordingsteorierna. Eller vad tror ni?


 NASCALINJERNA APAN



NASCALINJERNA COLIBRIN

Kommentarer
penny

Jag tror absolut att det finns mer liv där ute, det vore naivt att tro att vi är de enda :)



Jag tror även på att det finns UFO som varit och besökt oss, även att de besökt oss längre bak i historien.



Sedan är det svårt att säga hur mycket de skulle ha med vår existens att göra, men att vi haft besök många gånger tvekar jag inte på ;)



kram kram

2011-09-27 09:41:11
URL: http://pennys.webblogg.se/
Tess

Klart det är ok att länka! :) Jag länkar hejvilt jag..haha..



Superintressant inlägg.. jag tror ju givetvis att det finns mer liv än endast här. jag kan till och med gå så långt så att jag vill påstå att ALLT är liv... olika former av intelligens kanske men definitivt liv. Finns det så är det och är det så... ja.. det finns ju liksom! Haha! Svårt att förklara! En annan sak jag funderat en hel del på är eventuella parallela världar... det skulle förklara en hel del om de "spökerier" jag varit med om. Jag menar.. någon form av parallel värld måste det ju finnas (eller flera) för hur kan jag annars ha sett, hört och känt något som inte "finns"? :) Kramis

2011-09-27 20:20:15
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Malin

Haha nej jag tror inte heller att det finns "några gröna marsianer med antenner på huvudet" :) Men finns vi så måste det ju finnas andra på andra planeter, vi kan ju inte vara dom enda som existerar. Det är spännande men ändå skrämmande med ufo:n. Det som jag tycker är skrämmande är att man inte vet vad som finns därute i rymden...tänk om det helt plötsligt kommer ett jätteskepp med aliens som vill ta över jorden precis som i amerikanska filmer. Jag har lite vild fantasi ibland haha :)

Kram!!

2011-09-28 00:25:24
URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se/
Anonym

Hej! gå gärna med i min TÄVLING

http://onlyerik.com/2011/september/tavlingen.html

2011-09-28 07:55:23
nillan

Jo så klart det finns andra civilisationer i Universum. Och jag tror de besökt och besöker oss. Det finns säkert mycket bevis för det fast det är hemligstämplat av regeringar och försvarsmakter över hela världen.

2011-09-28 11:16:37

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback