FREDAGSKAKA!

O vad skönt att vakna idag alldelles av sig själv, och slippa en klocka som ringer när man sover som allra bäst!    Det är fredag och jag har tre lediga dagar framför mig, så gott!!! Vi har inte så mycket planerat, men i eftermiddag ska jag åka och hälsa på min moster som bor  i en egen liten lägenhet på ett äldreboende. Nu har jag inte varit där på ett tag och jag har saknat henne. Ska bli så mysigt att sitta i hennes soffa och bara prata och fika lite. Det känns så bra för hon blir alltid så himla glad när jag kommer. Jag har precis bakat en kaka som jag ska ta med. Den är  väldigt enkel men god kaka som går snabbt och lätt att göra. Typiskt en sådan där man slänger ihop i all hast om man får oväntat besök.
Vad ska ni göra i helgen?


Här kommer recept på kakan!


FREDAGSKAKA

·       2 ägg

·       2 dl socker

VISPAS

·       2 dl mjöl

·       2½ tsk bakpulver

·       1 dl vatten

BLANDA IHOP ALLT


HÄLL I BRÖAD FORM GRÄDDA

175 gr 25-30min.

GLASYR:

·       75 g smör el. margarin

·       1 dl socker

·       1 äggula

·       1 msk vaniljsocker


Blanda ihop allt och sjud på svag värme.  

Strö cocos över kakan.


LYCKA TILL!      




Kommentarer
Tess

Åh... det ser supersmarrigt ut! Ungefär som Silviakaka! :) I kväll blir det lugnt och imorgon skall vi hem till våra grannar och vänner och bjuda dem på middag! :) På söndag blir det nog en dagsutflykt. That's about it! Kraaam

2011-09-16 17:15:28
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
penny

Åhh recept tackar vi alltid för, specielt de söta :)



Är allt bra med dig? Här är det bättre igen vilket är väldigt skönt.



Kram Kram

2011-09-21 21:44:58
URL: http://pennys.webblogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback