EFT-EMOTIONAL FREEDOM TECHNIQUES

Hoppas ni haft en skön helg. Det har vi, igår hade vi gäster på middag, det var väldigt trevligt. Idag har det varit långpromenader blandat med läsning och lite Tv- tittande. Ganska lugnt alltså, men det är skönt.
Har ni hört talas om EFT?  Egentligen vet jag inte riktigt vad man ska säga att EFT är. En del kallar den akupunktur utan nålar, på något ställe benämns den som energiterapi, ja kärt barn har många namn.  När jag lämnade en kommentar för någon vecka sedan hos Kathja som har bloggen
The Secret-Bibeln (har skrivit ett inlägg om bloggen innan) så beklagade jag mig över att det här med att attrahera pengar inte funkar något vidare för mig. Då gav hon mig tipset att testa EFT för att lösa upp de ev. blockeringar jag har vad det gäller pengar.  För några år sedan hörde jag talas om EFT och blev väldigt nyfiken på vad det kunde vara för något. Jag sökte en massa info på nätet och jag upptäckte att så gott som alla lovprisade EFT.  Testade själv på det, men ärligt talat bara halvhjärtat och sedan rann det ut i sanden. Antagligen var det vä inte rätta tiden för mig att hålla på med EFT just då. Men nu har jag satt igång igen, tror stenhårt på det och man har ju inget att förlora på att testa!    På sin hemsida LIVSSTILSKONSULENT förklarar Kathja på ett väldigt bra sätt vad EFT är för något. Där finns även ett Youtubeklipp som visar hur det går till.  Det handlar om att man ska knacka på vissa punkter samtidigt som man uttalar sig om problemet och givetvis ska man också fokusera på det.   Om någon är intresserad så  finns det en handbok i pdf format om EFT att ladda ner HÄR.  Sedan finns det hur mycket att läsa på nätet om EFT och massvis med klipp på Youtube. Sök på EFT+Law of attraction!   Några av The Secret- snubbarna bl a Bob Proctor, Jack Canfield och Joe Vitale har gjort en film som heter The Tapping Solution och den handlar om EFT.

Hittade ett klipp här!



Kommentarer
penny

Men åhh så spännade det byggde upp videon och sedan får man inte veta mer om det. Nu måste jag också leta runt om detta, lät jätte intressant. Tänkt så mycket det finns att lära sig, läsa om osv



Ja när jag blev gravid och dålig under den första månaderna gick det rakt ner för mig, tappade alla rutiner, tänk och tro när jag vra dålig och mycket tråkigheter hände längs vägen. Nu är jag nere på trappan och måste försöka komma upp igen så jag är tacksam för massa inspirerande tips och läsning igen :)



Stor kram

2011-11-21 08:56:23
URL: http://pennys.webblogg.se/
penny

Åhh tack för tipset, sååå bra inlägg, precis vad jag behövde faktiskt. Hon är duktig på att formulera sig och inspirera :)



kram

2011-11-21 17:08:03
URL: http://pennys.webblogg.se/
Tess

Jag, precis som du, har fnulat ett bra tag på det här med EFT. Men jag har sett klipp och typ avfärdat det som aningen för märkligt även för mig (och det säger en hel del)... men kanske skall jag ge det en chans? Har du testat det något mer? Kraaam

2011-11-22 19:01:56
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Tess

Keep me posted om dina EFT framsteg! Något måste ju vara helrätt med tekniken i och med att så många rekommenderar det! Jag har kikat runt på Youtube efter fler klipp men de flesta talar inte "mitt språk", om du förstår vad jag menar? Tipsa mig gärna om du hittar mer insiperande info/klipp. Trailern på din blogg var i min smak! :) kram

resume

People should look this video. It's necessary to use his some advice.

2011-12-01 14:38:03
URL: http://cvresumewritingservices.org/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback