Ny bil

Jamen säger säkert någon, varför inte passa på att attrahera ett riktigt lyxåk när man ändå är i farten. Jo det kan man undra. Enligt attraktionslagen är det inte svårare att attrahera en Rolls Royce än en cykel. Hmm, nej man gör  på precis samma sätt men det som är svårare är att övertyga sig själv om det. Ska LOA fungera måste man tro blint på att det som man önskar kommer att ske. Eller förresten tro räcker inte man måste veta inom sig. Så måste man föreställa sig att man redan har sin önskan i hamn. Och det är ofta där våra mänskliga hjärnor spelar oss ett spratt. Rätt som det är börjar vi tvivla och tappar fokus på önskan. Därför är det mycket lättare att attrahera små betydelselösa saker. Jag brukar ofta "tänka" mig till bästa parkeringen* att hissen** alltid står och väntar på mig, extrapris på en viss vara etc.  etc.  Det funkar så gott som alltid. Kanske inte så viktiga saker i det stora hela men varje gång så stärks mitt självförtroende av att jag kan attrahera mina önskningar. Så om du är nybörjare så tipsar jag dig om att börja med små saker, som ger dig bevis för att det fungerar, Då blir det mycket lättare när man ger sig på de stora grejerna.

Och förresten så skulle en bil i den klassen som på bilden duga alldeles förträffligt åt mig!


*parkering här är en bristvara.
**hissen i huset kallas hissen som aldrig står still!

Kommentarer
Brittan

Oj vad spännande jag vill veta mer om LOA. Har läst The secret, tar gärna emot fler tips om bra böcker inom detta.

2011-03-25 14:29:04
silverloan

Hej Brittan!

Tänkte göra ett inlägg om boktips så småningom. Tills dess kan jag rekommendera dig att läsa Esther och Jerry Hicks böcker. Jag har läst 4 st och de är alla bra. Om man inte har läst någon av deras böcker innan så rekommenderar jag att börja med "Be så ska du få". Den finns numera som pocket på t ex på Adlibris för 44 kr. Kolla gärna in deras hemsida http://www.abraham-hicks.com/

2011-03-26 23:17:47
Brittan

Den ska jag genast införskaffa!

2011-03-27 16:47:01
Tess

Mitt i prick! Man måste TRO... man skall alltid börja med smått och sedan öka men det måste hela tiden vara trovärdigt för en själv! :)

2011-05-17 21:35:27
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback