Bilen

En sak som hände för att par månader sedan var att vi skulle sälja våran bil. Vi lade ut den till försäljning, men det var lite trögt. Så jag tänkte att här är det bäst att ta till attraktionslagen för att få bilen såld. Så jag började att fokusera på att det skulle komma en köpare och det inom en viss händelse.  Saken var den att min man skulle läggas in på sjukhus för en planerad åtgärd (operation)  och vi ville väldigt gärna ha bilen såld innan dess. Jag visualiserade försäljningen, försökte "känna in" att bilen var såld osv. Tiden krympte min man skulle läggas in på en söndag. Veckan innan gick, och jag som varit så övertygad om att få bilen såld började nästan tappa hoppet (något man aldrig, aldrig någonsin får göra) men så ganska sent på fredagkvällen ringde en man som verkade vara väldigt intresserad. Ännu en gång hade LOA fungerat, trodde jag. Så kom han på lördagen och visst han var väldigt intresserad, men la ett bud på bilen som var långt under vad vi begärt. Men så desperata var vi inte, så därför blev det ingen affär. Det kändes ganska snopet måste jag erkänna, jag som varit så tvärsäker på att bilen skulle bli såld innan min mans operation. menmen tänkte jag, kanske hade jag  fokuserat på fel sätt, inte varit tydlig nog, tappat hoppet inte visste jag vad som gått fel. Söndagen kom jag skjutsade min man till sjukhuset och åkte hem. På måndag morgon ringer han hem och säger att operationen har blivit inställd p g a sjukdom hos personalen. Detta fick vi veta var väldigt ovanligt, sköterskan som kom med beskedet hade aldrig varit med om det. Jaha så kom han hem och fick en ny tid ett par veckor efteråt. Och gissa vad som hände innan dess??? Jo bilen blev såld! Så attraktionslagen hade svarat på mina tankar/känslor att bilen blev såld innan operationen. Och det var ju just det jag bad om, innan operationen, inte inom ett visst datum!


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback