SANNDRÖMMAR OCH VARSEL






Har ni någon gång varit med om att känna ett varsel, dvs att ni innan något har hänt har vetat om det? En del kan ju få föraningar om att någon har dött, om olyckor osv. Själv kommer jag ihåg ett par saker som hänt mig. En gång för många år sedan på ett sommarjobb jag hade, så satt vi och åt frukost. Rätt som det var så såg vi en ambulans utanför. Det är klart vi undrade ju vad som hänt, och helt plötsligt visste jag att det var en äldre dam som hette Inger som de skulle hämta. Jag skulle precis berätta det för de andra, men höll på att bita tungan av mig när jag kom på vad det var jag skulle säga. Kom på vilken reaktion det skulle bli om jag skulle säga att del gällde Inger, jag var ju nästan helt ny på jobbet så jag ville ju inte skämma ut mig sådär. Dessutom visste jag ju inte om det var sant! Varför skulle det vara just hon, vi var närmare 200 personer i lokalen, och jag hade sett henne tidigare, fullt frisk. Ja sen så fick vi ju veta vad som hade hänt, och det var faktiskt Inger som ramlat och slagit i huvudet. Inte så allvarligt som tur var. Efteråt ångrade jag nästan att jag inget hade sagt, för vem skulle tro på mig nu, om jag berättade att jag visste det först av oss alla. Och lite häftigt hade det ju varit att se deras reaktion! En annan gång var en morgon när jag hade sovit länge och hörde att posten kom. Då tänkte jag att det var ett brev från banken och ett från en veckotidning. Ingenting jag väntade mig just den dagen. Jag liksom såg kuverten framför mig exakt som de såg ut. Varför jag gjorde det har jag ingen aning om, det var inga viktiga brev, ett kontoutdrag och något erbjudande om en prenumeration. 
Min faster hade ofta varsel. En  gång hörde hon brandkåren flera timmar innan den kom. Hon bodde i ca 30 år mitt ute på landet, och på de åren åkte, vad hon vet, brandkåren förbi en enda gång. Hon hörde alltså sirenerna och gick ut och tittade, hörde hur de kom närmare och närmare och körde förbi hennes hus. Men hon såg ingenting. Tyckte det var väldigt konstigt. Detta var på förmiddagen. Några timmar senare hörde hon sirenerna igen och då såg hon verkligen brandbilen som körde förbi.  Sådana varsel hade hon titt som tätt.
Sedan vet jag en del som drömmer sanndrömmar, det är ju också en form av varsel.
Jag måste nog vara ärlig och säga att jag är ganska glad att jag inte har haft några sådana upplevelser efter de 2 jag berättade om. Tycker det skulle vara jättejobbigt att "veta" om t ex dödsfall och olyckor som en del gör.
Hur är det med er har ni haft några föraningar om vad som ska hända, som slagit in? Eller drömmer ni sanndrömmar?
 

Kommentarer
Tess

Sådant här är så spännande! Och visst är det galet irriterande när man önskar att man hade sagt något?! :)



Jag har haft en del varsel. Inga hemska eller skrämmande utan mer om vardagliga saker. Nu när jag tänker efter så har jag inte haft några varsel de senaste åren... hmmm..



En jättetidig morgon för kanske 5-6 år sedan vaknade jag av en tanke. Jag var helt säker på att mitt dåvarande jobb skulle ringa mig och fråga mig om jag kunde jobba (på min lediga dag). Den känslan var så stark att jag vaknade. Jag tog min mobil för att se om jag hade något missat samtal men det hade jag inte. Sedan var tanken ändå kvar så himla starkt att jag var tvungen att fundera på om jag skulle ta och "hoppa in" eller inte... Jag kom fram till att dom ringde så skulle jag ta passet och åka till jobbet. PRECIS då ringde det och jag blev så ställd att när jag svarade sa jag "Jag visste att du skulle ringa. Jag kommer."... tjejen på andra änden blev så ställd av hur jag svarade att jag fick förklara för henne att jag vaknat och haft en stark känsla. Vi kände ju varandra så hon tog det bra... :)Dessutom var hon ju superglad då klockan endast var 7 på morgonen och hon tyckte det var jobbigt att behöva ringa någon på dens lediga dag!



Jag har varit med om fler förnimmelser men får återkomma då mitt svar här blev väldigt långt. Jag kanske gör en "spin-off" på ditt inlägg (med hänvisning hit)? Kram

2011-06-13 05:58:53
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Tess

Åh! TACK för tipset om feng Shui videon! :) Tjejen förklarade det superbra!!! :)



Hoppas du får en fantastisk dag! Kram

2011-06-13 06:15:34
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
penny

Nej jag har inte haft det på det viset, man kan ha haft en magkänsla innan man ska någonstans eller träffar en person och magkäsnlan har varit rätt.



Har inte mycket sanndrömmar heller, tur är det då jag ofta drömmer väldigt konstiga drömmar :D



Kram Kram

2011-06-13 10:05:06
URL: http://pennys.webblogg.se/
Izabell

Så spännande!:)jag brukar drömma väldigt mycket ibland, ibland är det typ "varningsdrömmar" men jag tolkar det som att jag förstår någonstans i mitt undermedvetna, och att jag bör ta det på allvar..:)



Ha en fin dag:-)



Kram Izabell

2011-06-13 10:17:50
URL: http://mysbella.blogg.se/
Malin

Dom två gånger jag varit gravid har jag drömt om hur barnen ser ut & vilket kön dom haft - och det har stämt exakt! Under den senaste graviditeten visste jag att jag skulle få en pojke och att han skulle heta Mio. Jag kände det så starkt att jag inredde hans rum och var till och med nära på att sätta upp en namnskylt på dörren..haha..men det väntade jag med. :)

En annan skum grej var när jag väntade mitt första barn..det "poppa" upp en tanke att jag skulle dö om 3 månader. Tre månader sedan exakt på dagen fick jag ett astmaanfall och fick åka till läkaren...men det kan ju varit ett panikångestattack (eller vaddet kallas) lika väl eftersom jag oroat mig i 3 månader.. Jobbigt var det iaf!

Kram Malin :)

2011-06-13 14:13:01
URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se/
carola

härligt citat i headern...

Ska jag ta till mig.



kram

2011-06-14 12:51:46
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Tess

Ja, vissa saker går verkligen inte att förklara! Jag fascineras av allt det som är lite klurigt coh märkligt! Det är spännande och lite spooky på en och samma gång! :) Kram Kram

2011-06-14 20:51:35
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Mystjejen

Jag drömde mycket förr inte så mycket nu, men då var det tragiska drömmar, men sån tur är hände det inget och när jag berättade vad det var för någon dröm, så sa mina vänner MEN!!! det kan ju inte hända...

Tack för en underbar blogg Kram fina

2011-06-16 16:36:42
URL: http://blogg.mystjejen.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback