MEDICINRUMMET

För några månader sedan var jag på den årliga kontrollen hos tandläkaren. Han gjorde en vanlig undersökning och jag blev ju både glad och lättad när han meddelade att allt såg bra ut. Puh, inga hål, underbart! Men den glädjen varade inte så länge. Närmare bestämt bara tills kvällen då jag fick rejäl tandvärk. Tyckte givetvis det var skumt, jag hade ju blivit undersökt och hade ju inga hål. Värken satt i ett par dagar sen gick det över. Tänkte inte mer på det förrän 2 veckor senare då den slog till igen. Och nu snackar vi inte lite småvärk, nej det gjorde rejält ont. Givetvis var det på kvällen men jag kände att det var inte så farligt att jag ville ringa jouren. Då kom jag att tänka på Betty Shines medicinrum. Jag hade skapat ett sådant i min fantasi för flera år sedan och använt det lite då och då, men nu var det ganska längesedan sist. Jag gick och lade mig bekvämt i sängen och började visualisera. Och se, där fanns det i min fantasi precis exakt så som när jag lämnade det sist.

Jag ska förklara lite hur "mitt medicinrum" ser ut.
Det är en lång korridor och ungefär i mitten av den finns en dörr. En vit dörr med en liten skylt med mitt namn på. Precis när man kommer in i rummet är det en bänk med en träskiva, med över och underskåp. På bänken står det massvis med små glasburkar , som gammeldags apoteksburkar. Det ligger också en rulle med ovala etiketter.edan är det lite andra prylar som en sax, gasbinda, bomull och en healingstav m.m. I skåpen står det färdiga burkar, de som jag redan har fyllt och satt etiketter på. Jag har huvudvärkstabletter, halstabletter, sårsalva, hudcreme m.m. Vid fönstret står en stor härlig fåtölj, en sådan man luta bakåt och nästan ligga i. Mitt i rummet står en säng, ganska hög ungefär som en massagebänk fast lite mjukare. Hela rummet är mest i vitt,och ja faktiskt lite shabby chic stil. Ja, i stora drag ser rummet ut så här det finns många fler detaljer, för jag tror att ju mer detaljerat man kan föreställa sig ju bättre fungerar det.

Som sagt, när jag gått och lagt mig den där kvällen så började jag att visualisera. Jag kom till korridoren gick in i rummet. Tog fram en burk med"värktabletter" tog en tablett, drack lite vatten och gick och hämtade en "healingstav", sedan satte jag mig i fåtöljen. Jag lutade mig tillbaka och "tänkte" hur tabletten började verka. Sedan tog jag fram "healingstaven" det är som en liten stav som man tänker sig skjuter ut en healingstråle, ungefär som en laserstråle. Mina healingstrålar är blåa (healingens färg) och jag tänkte hur jag sköt en tunn stråle
mellan tanden och tandköttet. Ja så låg jag där en bra stund, tror jag slumradetill lite och när jag vaknade så var den värsta värken borta. Lite molvärk var kvar men inte värre än att jag kunde sova gott på natten. På morgonen ringde jag tandläkaren och fick komma ganska omgående. det visade sig att det hade lossnat en liten bit på en gammal lagning så han fick byta ut den.

Jag förstår om ni tycker detta verkar jätteflummigt, men jag har använt mitt medicinrum många gånger och det jag kan säga är att det har iallafall hjälpt mig. Och det är alldelles gratis så varför inte prova och ge det en chans? En bra sak som Betty Shine skriver är att "skapa" rummet innan man blir sjuk, så det finns där färdigt när du väl behöver det.

Här kommer ett utdrag ur boken:








Kommentarer
krle

Hej allt bra ?



Gå till min blogg och kolla in "gåtan"

Alla som svarar rätt kommer bli länkade nästa gång..

2011-06-09 20:46:11
URL: http://www.nattstad.se/krstojkrle
Tess

Jag skall genast skaffa mig ett eget medicinrum! Skadar ju inte att testa! :) Tack för tipset! Kram

2011-06-09 20:48:49
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Panki

Det här måste man ju testa! Låter spännande och superbra ju!

2011-06-12 12:11:45
URL: http://pancake.webblogg.

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback