HUR DU KAN SKAPA MED DINA TANKAR!








Jag har tidigare skrivit ett inlägg innan om Betty Shine här. Jag har läst alla hennes böcker som kommit ut på svenska och jag älskar dem. Hon var både medium och healer, men en sak jag har tänkt på var att hon i allra högsta grad lärde och berättade om LOA. Men hon använde andra ord såsom t ex tankekraft, och sinnets magi. Hon påpekar hela tiden hur viktigt det är att göra sig av med negativa tankar och försöka att tänka positivt istället. Titlarna på några av hennes böcker är “Sinnets magi-fantasin är nyckeln till universum” , “Tankens makt” och “Det oändliga sinnet” och de titlarna  för ju tankarna till LOA eller hur? I alla de här böckerna lär hon ut olika tankesätt och tekniker, men framför allt i  boken “Sinnets magi-nyckeln till universum”. Där berättar hon bl. a. hur man mentalt skapar sig, det hon kallar för “Medicinrummet” Det går i korta drag till så att du visualiserar dig ett rum som du kan återvända till när helst du vill. I rummet skapar du allt du behöver för att läka dig själv. Ett medicinskåp med små burkar med alla möjliga olika medikamenter, en skön plats att ligga på, ja ju mer detaljer ju bättre. Har du t ex huvudvärk så skriver du huvudvärkstabletter på en etikett som du klistrar på en burk. Ta sen ett piller och “vet” att det kommer att hjälpa dig.
Jag har själv praktiserat detta när jag hade tandvärk för ett tag sedan, och tro det eller ej men det hjälpte mig jättemycket. Ska berätta mer om det sedan.
En annan intressant övning som kallas spegelbilden är att hon lär ut hur man kan göra sin egen, som Betty kallar det, Sinnets skönhetsbehandling! Vad sägs om det!?Helt gratis dessutom. Hmm har några rynkor som behöver slätas ut, så jag ska testa det när jag får tid!  
Dessutom var Betty Shine mineralrerapeut så hon ger en del goda råd om det också i den här boken, samt mycket annat.

Så här skriver www.boktipset.se om boken:

Sedan Betty Shines första bok, HELANDE KRAFT kom ut har ett oräkneligt antal tacksamma människor skrivit till henne och visat sin uppskattning. Hennes budskap har rört vid människors hjärtan över hela världen och förändrat deras liv. Nu har hennes rykte vuxit så att det blivit omöjligt för henne att personligen behandla alla de tusentals människor som söker hennes hjälp. Därför har hon skrivit SINNETS MAGI som är en guide till själv hjälp och som uppmuntrar oss alla att uppleva fördelarna med tankekraft och healing.

Kärnan i SINNETS MAGI består av en serieövningar som utvecklar fantasin, och tankekraften, baserade på Betty Shines egna metoder och erfarenheter. Varje övning har även ett specifikt mål allt från stressreducering till minnesförbättring. Tillsammans med dessa övningar får du även en mängd praktiska råd som rör vitamin- och mineralterapi, kraften i positivt tänkande och mycket annat. SINNETS MAGI är en handbok för själen, en guide till lycka och en vägledning till ett bättre liv i vår moderna värld.

och här kan du köpa den!



Kommentarer
penny

ahhh vilket spännande boktips :)



Tack för det :D

2011-06-08 15:42:12
URL: http://pennys.webblogg.se/
Tess

Jag kan inte så mycket om healing men skulle jättegärna vilja veta mer... TACK för tipset!!! :) Kram

2011-06-08 18:26:44
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Panki

Oh, Sinnets skönhetsbehandling är verkligen nåt i min smak!

Ska lägga boken på minnet och införskaffa vid tillfället!

Tack för tioset, och jag ser fram mot att få läsa om din tandvärk!

2011-06-08 22:07:34
URL: http://pancake.webblogg.se/
Izabell

Åh så spännande, det kan nog vara en bok för mig!!:-D Just nu håller jag på och läser Kraften!:)



Kram Izabell

2011-06-12 00:21:38
URL: http://mysbella.blogg.se/
mystjejen

Låter intressant med medicinrummet, tack för tipset:-) kram

2011-06-12 06:26:08
URL: http://blogg.mystjejen.se
Izabell

Jätteetack för tipset nu har jag äntligen köpt boken, det ska bli spännande och läsa den!:D



kraam Izabell

2011-08-04 10:32:22
URL: http://mysbella.blogg.se/
Anonym

Ja att använda sitt mentala apotek eller behandlingsrum är otroligt effektivt. Jag har gjort det i massor av år och kunnat läka de mesta som avslitna senfästen och broskbitar som lossnat och fastnat mellan leden som i normala fall behöver en akut operation och massor av andra åkommor. Jag rekommenderar verkligen alla att göra det och upptäcka sin inre kraft. Läs gärna mer om det här: http://deninrevisaren.blogspot.com/2012/02/lakas-via-metaforer.html och här: http://deninrevisaren.blogspot.com/2010/12/tandvark-och-healing-med-tankekraft.html

2012-03-08 13:33:51

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback