SIARE/MEDIUM

       




Har ni varit hos något medium/siare nån gång?
Jag har varit hos 2 st, vilka jag anser vara helt seriösa. Sedan har jag testat några mer eller mindre trovärdiga. Jag tror att i denna djungel av olika siare, spådamer, medium och astrologer, gäller det att vara väldigt kritisk. Tror och vet att det finns massvis med bluffmakare som bara vill ha lättförtjänta pengar. Det är klart att om man  är lite människokännare och har talets gåva så är det ju inte så svårt att sitta och snacka en halvtimme och kanske kamma hem 600 spänn. Jag tycker det är så hemskt, dels för att det ofta är människor som mår väldigt dåligt som söker sig till medier, dels för att det förstör ryktet för dem som är seriösa.
Jag fick för ganska många år sedan kontakt med en sierska/medium genom en kompis. Hon hade varit där och var väldigt nöjd. Kommer ihåg när jag var där gör första gången, herregud så nervös jag var. Vet inte vad jag hade väntat mig men när dörren öppnades så står det en dam i 65 årsåldern och ber mig stiga in. Hon var en  sådan varm trevlig och lättsam person att all nervosit försvann direkt. Antagligen ville hon ge bevis på sina kunskaper direkt så hon klämde till med ett par klockrena specifika påståenden som absolut inte stämde in på vem som helst. Ja hon blev som en vän med tiden, jag brukade gå ca en gång om året ända tills hon gick bort för några år sedan. Hon hade en riktigt stor kundkrets med både präster, läkare och advokater. Kanske yrken man inte direkt förknippar med spåtanter!
De sista åren tog hon inte emot några nya kunder och när jag var där en gång bad hon mig att inte ge ut hennes telefonnummer. Men så var det en väninna dom tjatade och tjatade och till sist föll jag till föga, lämnade telenr med orden: säg inte att du fått det av mig........ Vilket var väldigt puckat gjort eftersom det första sierskan hade sagt när kompisen ringde var att hon visste att det var jag som lämnat numret. Och då hade det ändå gått ett halvår sedan jag varit hos henne! Usch då skämdes jag. Fast hon skrattade bara nästa gång jag kom och sa att nu behöver du ju inte ge mitt nr till fler. Och det gjorde jag ju inte.
Sedan har jag varit hos en annan sierska/ medium och det hon har sagt har faktiskt också stämt till punkt och pricka. Ok jag brukar skoja med henne att hon missade att pricka in en flytt med tre dagar, men ingen är ju perfekt! Hon sa nämnligen att vi skulle flytta den första i månaden men det blev den tredje istället! Och när hon sa det trodde jag absolut inte på någon flytt just då. Men ett erbjudande om ett radhus till bra pris dök upp och på mindre än 1 1/2 månad så hade vi flyttat precis till den plats hon hade beskrivit! Ja hon har varit fantastisk skicklig.
Ett tips om ni vill gå till en sierska är att absolut inte berätta någonting om er själva. Bollen ska ligga hos henne/honom och de ska säga vad de får upp för nånting kring personen ifråga. Och det är så de seriösa jobbar. Jag har blivit spådd några gånger på s k alternativ/hälsomässor och där ha det funnits de som försökt dra så många ledtrådar som möjligt ur en. En gång fick jag ett inspelat kassetband  efter en sådan halvtimmessession. Det var en riktigt skicklig människa att få mig att avslöja hur mycket som helst om mig själv, utan att jag själv tänkte på det  och sedan slängde hon ur sig lite allmänna påståenden som passar in på vem som. Efter att jag lyssnat till det bandet så lovade jag mig själv att aldrig avslöja något som kan ge dem ledtrådar. En äkta sierska behöver nämligen inga ledtrådar.
De här båda damerna var/är inte bara sierskor utan jobbade även som medium. Har du någon erfarenhet av siare eller medium så skulle det vara spännande om du vill dela med dig av det!


Kommentarer
Tess

Jag har spått mig en hel del gånger. Främst när jag bodde på Irland och mådde rätt dåligt! Jag skall berätta om det framöver! Har precis som du träffat några riktigt bra! :) kram

2011-07-01 22:06:21
URL: http://Lagenomattraktion.blogspot.com
Malin

Hej hej! Jag har varit hos två medium och båda har fått kontakt med mina släktingar på andra sidan Och allt har stämt! :) I höst kommer jag gå en kurs i medial inriktning då jag vill utveckla mig inom detta.



Kram

2011-07-01 22:09:59
URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se/
Lilitha

Jag har spått mig många gånger... Vissa saker har stämt och vissa inte. Vilken intressant blogg du har. Om du gillar häxtrix å lite annat hokus pokus är du välkommen att kika in hos mig.



Kram Lilitha

2011-07-01 22:33:35
URL: http://lilitha.blogg.se/
Malin

Min målvikt är 65 kg..men det känns sååå långt bort. Det var längesen jag vägde så "lite", så nu försöker jag tänka att jag väger 80 kg. Det känns mer nära. :) Men jag har lite svårt att tänka "smala" tankar. För mig betyder godis=gå upp i vikt. Så jag har inte riktigt kommit på HUR jag ska tänka mig ner i vikt. Har du några bra tips? :)

Kram!

2011-07-01 22:48:17
URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se/
Tess

Så himla synd att datorn krånglar men vilken tur att garantin ändå gäller fortfarande! Jag måste ta och läsa den där boken du nämner. Har velat läsa den sedan du nämnde den första gången! :) hoppas att du har en underbar semester! Kram

Elin

Jag har haft en sierska inom familjen och hon tog aldrig betalt utan såg det som sin gåva att kunna vägleda väl utvalda personer.

Hon är tyvärr död nu och de två jag besökt efteråt har varit bluffmakare. Om du har tips på någon i Sthlm så tar jag gärna emot det!



Tack för din blogg!

2011-07-02 13:40:10
Malin

Jag har "The Secret" hemma. Ska ta och läsa det kapitlet igen om vikt. Det var ett tag sen som jag läste boken. :) Det dåliga samvetet kommer ALLTID fram när jag fuskat och ätit nåt onyttigt. Får försöka jobba bort det. :) Kram!

2011-07-02 17:17:33
URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se/
penny

Jag har varit hos någhra men ingen kändes seriös och bra, Inget "stämde" av det de sa och frågade efter ledande svar fölr att få hjälp på vägen vilket jag inte tycker de ska behöva göra. Precis som du säger vill man inte säga något om sig själv innan.



Men jag hade jätte gärna träffat någon seriös, men efter de gångerna har jag heller inte letat om man säger så.



Kul att du träffat bra medium ;)



Kram Kram på dig

2011-07-02 19:35:46
URL: http://pennys.webblogg.se/
Minnah

Hej.



Tack för ett trevligt blogginlägg.



Själv ringer jag en spådam / medium ca 1 gång i månaden. Jag vet att det är lite för ofta, men ibland så ringer jag bara för att få vissa saker bekräftade.



Min spådam hittade jag hos http://www.spadam.se vilka är väldigt seriösa. Inget mot andra sidor som jag ringt tidigare.



Ha det bra så länge och lycka till med allt.



Kram Minnah

2011-11-13 10:06:07
URL: http://www.spadam.se
Alexandra

Hej!

Jag tänkte fråga om du kunde skicka kontaktuppgifter till den andra sierskan som du pratar om? Jag letar med ljus och lykta efter någon vettig, men det är minst sagt en djungel därute.

Med vänlig hälsning,
Alexandra

2013-05-07 23:01:53
silverloa

Hej Alexandra! Var bor du någonstans?

2013-05-08 01:24:06
Silverloa

Hej Alexandra! Var bor du någonstans?

2013-05-08 01:25:40
silverloa

Hej Alexandra! Håller med dej det är verkligen en djungel. Var bor du någonstans?

2013-05-08 13:32:58
Carina

Hej! Jag skulle oxå vilja ha namn och nr till den andra som du har varit hos.

2013-12-07 18:22:08
Silverloa

Hej! Jag tror inte hon är verksam längre P g A sjukdom i
vilket fall tar hon inte emot nya klienter.

2013-12-12 05:21:01
Silverloa

Hej! Jag tror inte hon är verksam längre P g A sjukdom i
vilket fall tar hon inte emot nya klienter.

2013-12-12 05:21:04

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback