LYCKOHJUL PÅ GRÖNA LUND

Nu börjar jag snart tröttna på det här. Ska det behöva ta över tre veckor att byta en hårddisk, jag bara undrar?  Väntar varje dag och hoppas att den ska komma. Men fick låna dator nu ikväll så jag kan skriva ett litet inlägg och berätta läget för er.
Jag tänkte berätta om den LOA-historien som hände i Stockholm. Det var första kvällen, vi satt på en resturang hade ätit gott och funderade på att åka till hotellet och bara ta det lite lugnt.  Då, bara så där så kläcker jag ur mig att vi kan väl ta en tur till Gröna Lund så ska jag vinna en sån där jättestor Center, en stjärnvinst på lyckohjulet. Sagt och gjort vi hoppade på en spårvagn och åkte ut till Djurgården. Hela tiden så "visste" jag att jag skulle vinna. Jag tänkte intensivt på hur den såg ut, "kände" hur den smakade (mums hihi) och ja jag tog till de LOA-knepen som jag kom på just då. Vi gick inn på Grönan, letade på Centerhjulet och jag köpte en bricka. Vann jag ? Nähädå jag blev jättesnopen, det här kanske låter knäppt men jag var störtsäker på att jag skulle vinna. Jag sa t o m till tjejen som skötte hjulet att jag ska vinna en Center.Men ok en chans till skulle jag ge det. Och se där, då kom den min vinst! Drygt 2kg Center! Jag blev jätteglad, inte bara för chokladen utan för att min känsla av att jag skulle vinna var så övertygande säker, så om jag inte hade vunnit hade jag blivit jättebesviken över att jag haft så fel. Men stärkt av min vinst så blev det  lite hybrisvarning för då säger jag bara rakt ut, att jag ska ha en Mjölkchokladvinst också! Men jag väntade en stund så jag och försökte "känna" smaken av mjölkchoklad och "tänka" mig till en vinst till. Spelade 2 ggr på Marabou-hjulet-ingen vinst. Nja det skulle nog inte bli någon mer vinst tänkte jag. Men precis när vi skulle gå därifrån så hittade vi ett hjul där man kunde vinna bl.a. Fazer mjölkchoklad. så sagt och gjort, där köpte jag en bricka och vann- 2kg mjölkchoklad. Så på 5 spel/brickor blev det 2 stjärnvinster. Kul att vinna chokladen, men det bästa var att jag än en gång fick bevis för att LOA funkar. För det är jag övertygad om! Kram på er!


Kommentarer
penny

Wow vad härligt. Jag har aldrig vunnit den där storvinsten på Grönan. Men ska ta till LOA jag med nästa gång, nu när man börjat lära sig det :)



Du, nu gör jag om din design. Inte ska du ha det så här tomt på bloggen. Så snart du har fått tillbaka din dator och börjar blogga regelbundet igen så maila mig så fixar vi det här ;)



Kram och god natt på dig

2011-07-27 23:47:54
URL: http://pennys.webblogg.se/
Tess

YES!!! Bra jobbat Lois! :)))) Älskar att höra sådanna här återberättelser! Kraaam



pssst! Jäkla datanördar som dricker joltcola istället för att fixa din hårddisk! ;) Hoppas den kommer snart! Kraaam

2011-07-28 08:08:04
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Tess

Jag saknar dina inlägg!

Nästa vecka är jag säker på att den din dator kommer hem som ny igen!!! Kraaam och hoppas din jobbhelg blir bra! Själv har jag precis gått på en veckas semester! Härligt! Kraaam

2011-07-29 20:59:16
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback