ATTRAKTIONSLAGEN-SÅ BÖRJADE DET




Första gången jag kom i kontakt med LOA var genom boken "Du kan hela ditt liv" Det  var för ca 16 år sedan och visserligen har jag inte läst boken på några år nu, men jag har inte något minne av att det nämndes något om attraktionslagen. Men i efterhand hat jag ju förstått att det är precis det den handlar om. Louise Hay är en författare som skrivit många böcker i ämnet. Hon fokuserar även mycket på hur man kan heala sig själv från olika sjukdomar. Abraham/Hicks och hon samarbetar ganska mycket har jag förstått, då de gett ut om inte alla, så en del av sina böcker på hennes bokförlag Hayhouse. Den här boken finns även som DVD, har inte sett den men om ni är nyfikna på den kan ni kolla på youtube. Där finns en del material av Hay  där om ni söker på hennes namn.
HÄR kan du läsa lite mer om boken.





Kommentarer
Tess

Jag måste verkligen ta och kolla upp denna Hays!!! Skall nog ta och beställa hem lite böcker snart! :) Kraaam och hoppas du får din fraktsedel snart. Det är trist när du inte är "här"! :)

2011-07-04 12:19:03
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Izabell

Den verkar ju spännande!:-D



Kraam Izabell

2011-07-05 23:47:16
URL: http://mysbella.blogg.se/
Jenny

Jag har inte läst något av henne, men jag har velat göra det ett tag och nu är jag ännu mer peppad! :)



När jag kom i kontakt med attraktionslagen genom The Secret tvivlade jag länge på att det verkligen stämde, fast jag ville tro på det. Jag tänkte att det kanske bara var ett stort PR-trick, men sen upptäckte jag element av attraktionslagen i andra böcker av personer som inte hade med The Secret att göra. T ex Deepak Chopra som skriver om Vedanta som handlar om attraktionslagen, Barbara Berger nämnde den i en bok om meditation och Agneta Nyholm-Wingqvist i sina böcker om feng shui. Nu läser jag och lyssnar på Abraham-Hicks nästan varje dag och det känns sant i hela kroppen. Intressant hur något så "flummigt" som ett kollektivt väsen kan förklara något enklare och mer jordnära än människor kan. ;)

Kathja

Fick ju titta in lite till dig oxå... ;) Vill bara tillägga att Attraktionslagen är absolut inget flum! Det är kvantfysik, och det är förvissa svårt att fatta (iaf för mig) men vetenskapliga bevis på att attraktionslagen fungerar. Och så missade ni att nämna den av alla kända boken Bibeln som en bok om attraktionslagen. ler Så nog är The Secret i gott sällskap, men kanske inte den bok man ska luta sig emot ifall man vill få kläm på hur det fungerar. Och framför allt hur man kan använda sig utav denna kunskap för att skapa sitt drömliv. Men det är ett ställe att börja, och den boken har ju gjort att väldigt många har fått upp ögonen på vad vi faktiskt kan åstakomma i våra liv, och det är ju bra :)

2011-11-03 20:04:35
URL: http://thesecret-bibeln.blogspot.com/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback