VAR DET EN HÄLSNING?






Fina Tess som alltid skriver så bra och inspirerande saker på sin blogg, skrev  för någon vecka sedan om en väldigt intressant och spännande sak. Hon bad  om att få ett tecken ifrån Badger, en hund som var henne väldigt kär och som gick över till andra sidan nyligen.  Hon visualiserade att han skulle visa en fjäder som bevis på att han hade det bra nu. Ni kan läsa hela berättelsen  HÄR . Jag ska berätta en märklig sak som hände mig, eller rättare sagt oss. Mina föräldrar är båda borta sedan några år tillbaka. Först mamma sedan pappa tre år senare.  När pappa gick bort så sålde vi deras  hus,  och jag, min man och min syster var där och skulle städa efter att vi hade tömt hela huset.  Vi var på andra våningen och skulle precis sluta för dagen när vi hörde ett mysko ljud. Vi gick runt och kollade och då hittade vi en koltrast i en plasthink.   Det var inte en fullvuxen fågel  utan man såg att den var en halvvuxen unge. Den låg och flaxade och kunde inte ta sig upp. Vi bar givetvis ut den och la den i gräset och efter en stund flög den iväg. Detta tyckte vi inte var något konstigt eftersom fönstrena stått öppna hela dagen och den hade väl förirrat sig in i huset  Vi hade sedan stängt alla fönster så den hade ju ingen chans att kommu ut.  Dagen därpå kom vi tillbaka och skulle fortsätta. Då hör vi det konstiga ljudet igen.  Döm om vår förvåning när samma, eller i varje fall en precis likadan fågel låg i precis samma hink! (Vi hade flera hinkar)   Vi fattade absolut ingenting, det var inga fönster öppna och vi hade kollat i rummet innan vi åkte och hade det funnits en fågel till borde vi upptäckt den.  I alla fall så bar vi ut den stackars medtagna fågeln igen ( det var också en unge) Den här gången trodde vi inte den skulle överleva. Vi gav den lite vatten och efter en stund hade den repat sig och försökte flyga iväg. Efter några misslyckade försök så flög den iväg. Den flög högt högt, högt upp och cirkulerade över oss en bra stund innan den försvann.  Det kändes så speciellt nästan mäktigt när den flög där över oss. Men jag kunde inte sätta fingret på vad det var som gjorde att jag kände så. Så klart vi diskuterade detta och tyckte det var märkligt att en exakt likadan fågel landar i en plasthink 2 dagar i rad. Hur sjutton kom den in en andra gång? Ok det kan ju ha varit 2 olika fåglar men det skulle nästan vara ännu konstigare. Och att den landade i en hink som den inte kunde ta sig upp ur. Men mycket underligt kan ju hända så vi tänkte inte så mycket på det då.  Efter något år var det ett medium som sa att vi fått hälsningar från andra sidan via en fågel.  Hon sa att vi fått det 2 ggr, 2 dagar i rad ca ett år tidigare.   Då drog jag mig till minnes den här händelsen och jag tror absolut att det var den hon menade.  När jag läser igenom de här jag har skrivit så tycker jag själv att det låter flummigt och det kanske finns en naturlig förklaring. Men på något sätt kändes det så speciellt när det hände så jag väljer nog att tro att det var en hälsning från andra sidan.


Kommentarer
neli

tack =) jag är riktigt nöjd med det hihi =)

2011-08-15 21:06:19
URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Tess

Det var absolut en hälsning... ABSOLUT! Det är för annorlunda och ovanligt för att vara något annat. Och att ett medium dessutom säger detta om fågeln är för mig inget annat än 100% bevis till att det var en hälsning. Det ÄR märkligt när sådant sker och jag tror att du, precis som jag, gärna vill gå igenom alla möjliga och logiska förklaringar innan du accepterar faktum. Jag har ingen tvekan om att det du just berättat är just en hälsning. Vilken grej! :) Kraaam

2011-08-15 21:20:37
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Tess

Ja, Det är verkligen märkligt. Jag menar... Manifesteras de liksom ur tomma intet? Eller hur sker det egentligen? och verkligen supermärkligt att två (eller samma) fågel dras till en och samma hink! Kanske var det så att för att hälsningen skulle bli extra tydliga så var det tvunget att ske på ett annorlunda vis som är svårare att hitta en logisk och naturlig förklaring på? :) det måste kännas fint att ha fått en hälsning! kram

pernilla

Ja solklart att det var en hälsning. Men ett ovanligt sätt får man ju säga. kram

2011-08-16 19:30:21
Malin

Det var definitivt en hälsning..speciellt när mediumet sa att det var det också. Jag förstår precis vad du menar med att det kan låta flummigt...det som jag själv har upplevt har verkat så flummigt när jag berättat det att jag tänkt att andra kanske tror att jag bara hittar på. :)

2011-08-18 01:15:13
URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se/
hanniy

ja det var sakert nagon som ville visa er att den hade det bra pa andra sidan. ibland far man den dar kanslan att det har en storre betydelse. men det brukar vara fa som forstar en nar man berattar om det...
lamadrina

2013-05-05 21:09:34

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback