REIKI

Jag har gått utbildning i Reikihealing  1 & 2 . Tyvärr har det kommit lite i "andra hand" sista tiden då livet bestått av så mycket annat. Men har man en gång blivit initierad  i Reiki så finns förmågan kvar hela livet. Och jag vet att jag kommer att hålla på med det mer och mer i framtiden. Bra tycker jag att det har blivit mera öppet kring Reikin, för några år sedan så var det så hemligt, så hemligt man fick inte visa symbolerna för någon som inte var initierad i Reikin.  Men varför då kan man fråga sig? Antar att det var för att det var så dyrt. En Reikimaster utbildning kunde sluta på närmare 100.000 efter vad jag har har läst här på nätet. Men Healing är ju energi och den ska ju inte kosta någonting. Däremot måste ju den som är kanal för healingen också leva, så självklart får man ju ta betalt för sin tid man lägger ner när man förmedlar Reikin.  Nåväl nu finns de flesta Reikisymboler ute på nätet. Här får ni se en tavla som jag gjorde när jag avslutat min Reki 2 kurs. Det är bl. a. de 3 symboler vi hade fåttt lära oss då. 

  • 1. Choku Rei - kraftsymbolen, för energiflöde

  • 2. Sei He Ki - Sinnet och känslornas symbol, balansering, rening,  andlig och mental healing 

 

  • 3. Hon Sha Ze Sho Nen - Distanssymbol,  Sänder Reiki energi över tid och rum. Den kan skicka Reiki i hela rummet,  eller vart som helst i världen. Den kan också sända genom tiden till framtiden och till det förflutna.

Märkte symbolerna med röda siffror på bilden nedan.


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback