LAGEN OM ATTRAKTION

Attraktionslagen

Jag har ju skrivit lite om attraktionslagen innan och att jag lever så 
gott jag kan efter den.  Här kommer de tre stegen enligt Abraham i 
boken "Be så ska du få". (en av böckerna av Esther och Jerry Hicks, 
Abraham är ett kollektivt medvetande kanaliserat av Esther)

1. (din uppgift) Be om något
2. (inte din uppgift) Det besvaras
3. (din uppgift) Du måste tillåta dig att ta emot.

Steg 1 + 2 är ju löjligt enkelt. Men steg 3 är det svåra. Det är då man 
sätts på prov, för man måste intala dig själv att det man tror på kommer att ske.
Det heter inte "Jag tror det  när jag ser det" det heter istället "JAG SER DET NÄR JAG TROR DET" 
alltså när man tror så starkt så manifesteras önskan i våra liv. 
Förr eller senare. Det finns alltid en tidsbuffert mellan steg 1 och 
3. Jag har inte tänkt att gå in på några långa förklaringar hur 
det fungerar. Här kan ni läsa en bra beskrivning av attraktionslagen. 
Den beskriver kanske mest hur man attraherar pengar men det samma 
gäller för allt. Kärlek, hälsa osv.

Här nedanför ser ni en bild på min "önskelåda". Där har jag lagt 
små bilder och skrivna lappar på det jag mest fokuserar på för 
tillfället. Som jag skrivit innan är det bl a en ny bil. Vi söker 
även en ny bostad. Den här asken har jag haft i ca 3-4 år och 
faktiskt så har så gott som allt som jag önskat manifesterats i mitt 
liv. Bland det första jag la i asken var en bild på en platt-TV och 
ett hemmabiosystem. Ett nytt jobb, vilket har uppfyllts även om jag 
är kvar på samma arbetsplats så har jag fått helt nya 
arbetsuppgifter. Det var egentligen inte så jag tänkte mig, utan jag 
ville nog byta arbetsgivare men för tillfället känns det helt ok. 
Så något jag har kommit på är att det är väldigt viktigt hur man 
formulerar sin önskan till Universum. Enligt Abraham så består ju 
hela Universum av vibrerande energi. Och varje tanke man sänder ut 
vibrerar.  Positiva tankar drar till sig andra positiva tankar. Och 
negativt drar till sig negativt. Så om man lyckas hålla kvar en tanke 
i 17 sekunder så drar den till sig en liknande tanke. Helst  ska man 
ha kvar tanken 68 sekunder så blir vibrationen kraftfull nog för att 
manifestationen kan inledas. Men det är svårare än man tror att 
hålla fast en tanke 68 sekunder! Prova får du se. Jag rekommenderar 
att du börjar med något lätt. Något som du till 100% kan tro på. 
Försök med att attrahera bästa parkeringsplatsen , tvättstugetid 
som passar perfekt, rea på något du gärna vill ha eller något 
liknande. Börja inte med att försöka med en lottovinst. Inte för 
att det skulle vara omöjligt, utan för att det är svårare att ha en 
så stark övertygelse och tro från början. För mig var och är det 
fortfarande så. Men du kanske skulle lyckas, och känner du så, så 
kan du testa precis vad helst du önskar.

Kommentarer
Penny

vilken spännande blogg, och intressant. Du använder inte bloglovin så man kan följa bloggen enkelt? :)



Penny

2011-04-03 22:59:41
URL: http://pennys.webblogg.se/
silverloa

Hej Penny!

Kul att du tycker det! Jodå nu har jag fått dit koden till bloglovin, det har strult lite men tror att det ska funka nu.

2011-04-04 01:00:59
Monica/handbruten

God morgon!

Sv. Mitt inlägg om vem vi var i vårt tidigare liv, får man nog ta med en nypa salt. Jag hittade den länken på Bengts blogg, som jag läser. http://users.telenet.be/gad/re/zweeds.html

Du kan kolla in länken så får du se.

Ha det gott!

2011-04-04 07:12:33
URL: http://handbrutensblogg.blogspot.com
silverloa

Haha, jo jag förstod det!

2011-04-04 21:25:10

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback