NDU - BOKTIPS

Finns det någonting efter döden eller tar allt bara slut? Jag personligen är helt övertygad om själens odödlighet.
Jag tror att det existerar en plats där vi "vilar" upp oss, och sedan fortsätter att utvecklas  mellan våra liv. En plats som ofta kallas " andra sidan"  Hur det är där finns det ju ingen som säkert vet, men min tro är att det är en underbar plats. Kanske har jag fått den tron genom de otaliga personer jag läst om, som haft en NDU - upplevelse och varit över på andra sidan. Många av de som haft en sådan fulländad NDU att de kommit genom tunneln har ju beskrivit en plats med villkorslös kärlek, otroliga färger och tyckt det varit helt underbart. När de sedan återvänt till jorden så har all deras dödsångest försvunnit och i en del fall har de även gjort motstånd när de har "skickats" tillbaka till sin kropp igen. En bok om en väldigt gripande NDU heter "Omsluten av ljuset" av Betty J. Eadie. Den handlar om en kvinna som p g a stora blodförluster är kliniskt död  och åker genom tunneln till andra sidan. Där möts hon av en ljusgestalt och får även ta del av livet på andra sidan. Vet att den här boken kan vara svår att få tag i men kolla på Biblioteket och så har jag sett att den med jämna mellanrum läggs ut som auktion på Tradera. Betty har även en hemsida
här . Vet att många stör sig på att Betty kallar ljusgestalten hon möter för Jesus. Men man får tänka på att hon som många andra amerikaner är djupt kristen, så det blir ju det mest naturliga för henne. Hade hon varit buddist hade hon förmodligen tolkat gestalten som Buddha.

I efterordet skriver den svenske läkaren och författaren Göran Grip,
att det här är den mest fascinerande
berättelsen om en NDU han någonsin har läst.



En Näradödenupplevelse utöver det vanliga!


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback