INDIANER ÖVERALLT

 
 
Jag är förföljd av Indianer! Hahaha, nej inte bokstavligt förstås men det dyker hela tiden upp saker som har med indianer att göra. Böcker, tidningsreportage, bilder föremål, radioprogram, you namne it! Har varit så ett tag nu. En bok som flera gånger dykt upp i olika sammanhang är "Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee". Är det någon som läst den? Hmmm kanske man skulle göra det, den verkar bra. Igår hittade jag tre pärlor, (typ indianpärlor) på golvet på jobbet. Och idag hittade jag en rosa fjäder i en kulvert där aldrig ett påskris har varit ens i närheten!  Har iofs alltid varit fascinerad av indianer ända sen man för många år sedan såg vilda västernserien  High chaparral där Big John, Manolito o grabbarna var i fejd med apacherna och deras hövdingar Cochise och minsann också självaste Geronimo om jag inte minns fel! Sedan kom Familjen Macahan och Vargtass som den snälle indianen som räddade lillasysterns liv på prärien när hon gått vilse.  Har alltid tyckt att Indianer varit så kloka och mäktiga de hade ju stora medicinska kunskaper om örter och naturläkemedel och levde i samklang med naturen. Men vad tror ni? Är det slumpen som gör att indianer och det som har samband med indianer dyker upp hela tiden eller finns det någon mening med det?  
Kramen 
 
HITTAD FJÄDER!
 
LÄNK TILL BOKEN: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185703605
 

Kommentarer
Guillan

Ja vem minns inte Vargtass, vi brukade leka Familjen Macahan hos en kompis och hennes syskon. Men ofta blev det lite tjafs om att alla ville vara Vargtass, denna förebild för mig med. Ja man undrar ju vad det ska betyda ju, spännande är det men jag halvintellektuell läst boken än i alla fall. / kram!

2013-04-16 23:03:57

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback