LOA-POSITIVT OCH NEGATIVT!

Attraktionslagen fungerar ju så att vi drar till oss det vi tänker, talar och framförallt känner. Både bra och dåliga saker. Att man kan attrahera bra saker är ju en trevlig sak men att man attraherar det negativa såsom sjukdomar och annat elände är ju svårare att acceptera. En sak som slog mig häromdagen är att fler personer inom samma familj har samma eller liknande sjukdomar Och nu menar jag inte smittsamma sjukdomar som influensa eller halsfluss o sånt. Nej, jag menar annat som inte är smittsamt. Jag kan ge flera exempel där båda paren i ett förhållande har drabbats av samma åkomma. T ex min morbror opererade sig för ett svårt diskbråck. Något år senare genomgick hans fru en liknande operation. En av mina bästa kompisars föräldrar var ockdå båda hårt drabbade av diskbråck varav mamman opererades.  Våra före detta grannar drabbades av stroke. Först han och sedan hon det var ca 1 1/2 år emellan. Det kanske inte hade varit så ovanligt om det hade varit ett äldre par men båda var strax under 50! Ett annat par jag känner bröt benet med någon månads mellanrum. Vi började faktiskt prata om det här på jobbet och de flesta kände till liknande fall. T ex hade någons båda föräldrar haft magsår och någons njursten. En tjej berättade att hon och hennes bror opererades för blindtarmen med en veckas mellanrum. Någon berättade om hur cancern drabbat flera familjemedlemmar på kort tid. Osv. Jag kunde inte ta upp det här med LOA för det var inte "rätt" personer att diskutera det med om ni förstår vad jag menar. Men tanken har funnits där och ju mer jag tänkt på det så förstår jag ju att alla de här personerna givetvis har tänkt och pratat mycket om just den sjukdomen partnern har haft. Och helt omedvetet dragit till sig samma sak. Jag vet att det här med sjukdomar olyckor och annat elände väcker starka känslor hos folk. De flesta blir rent ut sagt förbannade när de hör att de själva dragit till sig eländet vaddetnuär. Och det har jag full förståelse för.  Jag kan känna precis likadant. Jag har inte precis glidit fram genom livet på en räkmacka utan haft en hel del tuffa saker att gå igenom liksom de flesta människor har. Och visst har jag svårt acceptera att jag själv skulle har skapat det. Men LOA fungerar ju lika mycket åt båda hållen positivt och negativt. Jag har läst en del av Michael Losier,  en kanadensisk  man som undervisat i Law of Attraction  sedan -96 och skrivit några böcker i ämnet bl a den HÄR som tydligen är väldigt populär . Här är ett utdrag från hans hemsida som stämde in på det här att dra till sig negativa saker. 

"Law of Attraction is universal and non-judgmental. A newspaper article caught my eye the other day. An eighty-three-year-old man was found beaten to death in a poor area of San Francisco. The article said relatives remembered that everyday the old man prayed to be kept safe from wicked people (italics mine). I wondered how often and with what intensity he prayed, and if he specifically always included "wicked people" in his prayer. According to Law of Attraction, we want to limit attention to what we don't want and ask for what we do want, such as a peaceful and enjoyable day. This is not to say that everything in our life is there because of a conscious motivation, or that people create cancer because they are not positive enough. We can't always know the deeper spiritual lessons at work in our life, but as we grow in spiritual understanding, we understand that there are no accidents and something is always being worked out for a reason."

Om ni vill läsa lite mer av honom så kan ni kika in HÄR. Jag valde ett ställe där han skriver om "tools and processes" vilket alltid är spännande att läsa om!

                                                                         
                   


Kommentarer
Jenny

Javisst, precis som att man kan använda tyndlagen till både sin fördel och nackdel kan man använda attraktionslagen till sin för- och nackdel, men är man medveten om det vill ju förstås de flesta använda den till sin fördel.



Svar: Vad rart sagt av dig! :D Jag älskar också att läsa inspirerande saker för att ta mig upp i en positiv spiral igen!



Kram!

Izabell

Ja det här ÄR känsliga saker!!! Jag har egna liknade erfarenheter av detta tycker jag, jag har tex inte haft någon bra uppväxt.. har haft det j-vligt tufft! Då är det lätt att man hamnar i negativa banor tyvärr!:( Drog på mig svåra depressioner + många år av ryggproblem, slutade att jag fick genomgå en diskbråcksoperation! Har numera ingen kontakt med min familj, förutom ngt halvsyskon, står helt "ensam" i livet med min dotter, MEN mår bättre än någonsin!:-) Väg hit har varit tuff men vad gör man inte för att vara vara frisk & lycklig?! ;-)



Ha en trevlig helg!:)



Kraam Izabell

2011-10-01 12:39:51
URL: http://mysbella.blogg.se/
Izabell

Gud så sorgligt med din syster! Det måste känts fruktansvärt!



Ha en fin söndag! <3



Kraam Izabell

2011-10-02 13:51:59
URL: http://mysbella.blogg.se/
Kathja

Kunde inte annat än le då du skrev om "sjukdommar i familjen". Min pappa fick starr förra hösten och det tog styggt på honom. Nu har han opererat ögonen och ser tipp topp igen. Då får hans 17 år yngre fru starr! Så kan det gå när man inte har koll på vilken kraft ens tankar har.

2011-11-03 21:40:57
URL: http://thesecret-bibeln.blogspot.com/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback