10 ÅR SEDAN

Hoppas att ni har och har haft en bra helg! Själv ska jag snart åka iväg och jobba min tredje kväll på raken. Men sedan väntar en go ledighet, längtar.........
Tänk att idag är det 10 (!) år sedan de två flygplanen flög in i Word Trade Center, och ingenting blev sig likt i världen.  Förstår inte vart tiden har tagit vägen det känns inte alls som så länge sedan. Det är väl en av de dagarna som de flesta människor kommer ihåg. Man minns vad man  gjorde just då, när man fick höra nyheten. Själv kom jag för att hämta min dotter hos dagmamman och hon hade precis hört något på radion om att ett flygplan hade rammat någon byggnad i NY. Först trodde man ju att det var en olycka, ett plan som navigerat galet fel. Men när man fick höra om det andra planet så började man ju förstå......................
Vad gjorde ni den dagen, hur fick ni veta vad som hänt?
KRAM


Kommentarer
Tess

Idag för 10 år sedan bodde jag i Dublin. Jag var hemma sjuk och tittade på CNN när det helt plötsligt kom breaking news om det som hänt. Där låg jag sedan hela dagen och mådde extra dåligt. Jag var febrig och hade halsfluss och trodde först att det var en replay när det andra planet flög in i det andra tornet.. det var först när nyhetskommentatorn började skrika som jag förstod att det ju var ännu ett plan som just dundrat in i det andra tornet och att nu båda tornen brann. Usch! Kram

2011-09-11 11:01:38
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Jenny

Tiden går fort, även när det gäller terroristdåd! ;) Jag har också skrivit lite om det på min blogg.



Jag gick i gymnasiet hade precis fått Moldy Peaches skiva med posten där en låt heter "New York city's like a grave yard", precis samma dag. Sen på eftermiddagen efter skolan berättade mamma vad som hänt. Det är klart att det är attraktionslagen som var i farten, men jag har ändå svårt att förstå hur det gick till, det här med Moldy Peaches-låten och sen det andra.



Kram!

Anonym

hemskt va tiden går fort ..

2011-09-12 12:11:06
URL: http://heelenam.blogg.se/
Tess

Jag kan skriva under på att Borås måste vara Sveriges regnigaste stad...haha! Trust me, I know! ;) Tack och lov för gummistövlar! Kraaam

2011-09-13 19:51:04
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback