THE SECRET-PÅ SVENSKA

Jag har ju sett "The Secret" filmen ett par tre gånger sedan den kom ut för några år sedan. Jag tyckte jag hängde med ganska bra i engelskan, men nu i helgen såg jag den för första gången dubbad till svenska. Jag måste säga att för min del så var det ganska stor skillnad för jag upptäckte att det var saker jag inte riktigt förstått innan.  Tror att det är så att när de pratar engelska så måste jag lägga en hel del energi på att förstå, så då jag missar lite av budskapet om ni förstår hur jag menar. Det är ju ändå en hel del "ovanliga" ord som sägs som typ källenergi,  undermedvetna och liknande som inte hör till vanliga skolengelskan precis. Så om ni som jag inte är så jättebra på engelska så rekommenderar jag att se den svenska versionen!


Kommentarer
penny

Jag vill jätte gärna se den på svenska, vart hitar jag den då?



Kram Kram

2011-11-01 06:26:58
URL: http://pennys.webblogg.se/
Jenny

Har de dubbat allt så att till och med Canfield och de andra pratar svenska istället för att texta? Jag tycker att om man ser den med engelsk text går det ganska bra att förstå allt, sen så är ju allt de säger med i boken. Men toppen att du kände att du fick mer ut av den! :)



Kram!

Izabell

Hej där!:) Jag har den hemma och har som du både sett den med engelskt och svenskt tal och håller med det är lätt att missa budskap typ.. om man inte hör/ser den på svenska.



ha en trevlig helg!!:)



Kraam Izabell

2011-11-05 11:37:39
URL: http://mysbella.blogg.se/
Mystjejen

Hej finaste, jag har den svenska versionen, nu förstår jag lättare budskapen i filmen :) kram o kärlek till dig <3

Ps. Har en utlottning I min blogg...

2011-11-06 13:37:37
URL: http://blogg.mystjejen.se

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback