VISUALISERING OCH AFFIRMATIONER!


Vi har en förmåga att visualisera, tänka oss, att skapa mentala 
bilder inom oss. Antingen vi är medvetna om det eller inte så 
föreställer vi oss saker och ting nästan hela tiden. Resultatet av 
detta är enormt stort. Det positiva är att vi kan lära oss att 
utnyttja vår förmåga att föreställa oss, till att skapa vårt liv 
precis så som vi vil ha det. Så att sätta sig en stund varje dag i 
stillhet och visualisera, föreställa sig det man vill ha är ett bra 
sätt för att dra till sig de saker man önskar. Ju mer verkligt och 
ju mer känslor man kan lägga in  ju fortare når man  sitt mål. Och 
man måste tänka känna och veta att man redan har det. Inte alltid 
så lätt men man får försöka hitta på sina egna knep som man 
känner kan fungera.
Affirmationer är medvetna formulerade positiva tankar  Det är 
påståenden som man upprepar dagligen  Du kan säga dem högt, tänka 
dem skriva ner dem eller sjunga dem. Oavsett hur man gör måste 
man lägga känslor och inlevelse i dem.  Upprepa dem många gånger 
dagligen. Formulera alltid som om du redan har det du vill uppnå. 
T ex,  "jag har"  "jag är"  och en viktig sak till! Lägg aldrig in ord  som "inte eller aldrig" 
i en affirmation. Hjärnan "hör" nämligen inte de orden. Och då blir 
ju t ex. Jag vill inte vara fattig-jag vill vara fattig. Jag trivs 
inte på mitt jobb blir jag trivs på mitt jobb osv.
Enligt min erfarenhet är det bästa sättet att slå ihop 
visualisering och affirmation. När man säger eller tänker 
affirmationen så försöker man även se bilden av den. Så uttala 
eller skriv, se och känn!


Kommentarer
Tess

Jättebra skrivet!

Det är verkligen viktigt att affirmera och visualisera samtidigt! :) Jag brukar göra det när jag står i duschen, går till och från jobbet, diskar, städar etc. Det är helt perfekt! :)



Kram

2011-05-16 19:45:12
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com/
Amanda

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-11 11:38:38
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback