KVANTFYSIK OCH LAGEN OM ATTRAKTION

Jaha gott folk, nu ska jag skriva lite om kvantfysik. Om detta som jag 
skriver om stämmer eller inte kan jag inte bedöma, då jag inte är 
någon kvantfysiker men i mina öron låter det väldigt logiskt. Det 
jag ska skriva om har jag hämtat ur flera olika texter bl a The 
Secret av Rhonda Byrne, Abraham/Esther och Jerry Hicks ,Gregg Bradens
D C Gikandi, Joe Vitale m fl.
  
Kvantfysik handlar bl a om hur de allra minsta beståndsdelarna i vårt 
Universum beter sig. Allting i hela Universum består av ren energi. 
Energin är konstant dvs den kan inte förstöras och det kan inte 
heller bildas någon ny energi. Däremot kan den omvandlas. Enligt 
kvantfysiken består allt som existerar i ständig rörelse, dvs 
allting vibrerar. En kvant, den minsta beståndsdelen i en atom uppför 
sig som en vågrörelse ända tills den blir observerad då börjar den 
helt plötsligt bete sig som en partikel. Alltså en kvant förvandlas 
från vibration till  materia när någon förväntar sig det och 
uppmärksammar den. Hänger ni med? Det är här det blir intressant för där finns svaret på
hur man kan attrahera och skapa något genom att fokusera på det. 
Kvantfysiken talar om för oss att det är observationen på ett
objekt som skapar det som är och hur vi upplever det.
Allting börjar med en tanke.
Så ingenting skapas utan att ha blivit "tänkt" först. När en tanke attraherar en liknande tanke
börjar saker och ting manifesteras. Det kan vara synliga ting såsom ett hus, en lyxbåt osv.
Eller osynliga ting som god hälsa, kärlek eller vad man nu önskar sig.
Så i princip kan man säga att det man tänker på det får man. Och det gäller
även sådant som man drar till sig omedvetet, t e x det man oroar sig för.
All energi har specifika magnetiska andelar. Om man förenklar den 
tanken så är vi i grunden magneter! Som magneter drar vi till oss det 
vi fokuserar på, både medvetet och omedvetet. Energi vibrerar i olika 
frekvenser därför måste vi när vi vill attrahera något få våra 
vibrationer att matcha det vi önskar oss. Energi vibrerar långsamt 
ibland snabbt. Långsam vibration är tung och hög vibration lätt. 
Därför är den synliga energin all fysisk materia långsammare än 
den osynliga energin t ex våra tankar. Men även i den osynliga 
energin finns det skillnader, tunga, dystra tankar vibrerar saktare än 
ljusa, lätta o glada tankar.
Om man förstår att Universum består av energi och att allt vibrerar 
så är det enligt min mening lättare att förstå hur 
Attraktionslagen fungerar. Att lika attraherar lika,
att vibrationerna måste matcha osv.
Jag tyckte själv att det tog ett tag innan
poletten trillade ner, och det behövdes en AHA-upplevelse innan jag förstod.
Förstod och förstod, jag fattar inte allting fortfarande, men jag förstår i stora
drag iallfall och det är en bra bit på väg!
Enligt Abraham är Lagen om attraktion (LOA) 
Universums mäktigaste lag. En lag man måste förstå för att kunna 
skapa de förändringar man vill ha i sitt liv. LOA lyder : Det som är 
lika dras till vartannat. Om du t ex stället in din radio på P3 så 
måste du ha rätt frekvens för att signalerna mellan sändare och 
mottagare måste matcha varandra för att få rätt kanal.  Sak samma 
med vad du önskar dig, vibrationerna måste matcha för att det ska 
manifesteras i ditt liv. Om du ser dig själv som en magnet så 
förstår du att om du känner dig fet kan du inte attrahera smal. Om 
du känner dig fattig kan du inte attrahera rikedom osv. Att tänka så 
trotsar lagen. Ja det var lite om kvantfysik och sambandet med Attraktionslagen,
tror det får räcka så för tillfället.



Kommentarer
kalle johansson fb

tack så mycket för din kommentar... ha en underbar dag

2011-05-06 08:27:47
URL: http://carlsa.com
jensa

Bra beskrivning där!

2011-05-06 15:19:06
Tess

Vilket kanoninlägg!!! Sitter och läser tillbaka på din blogg och detta var verkligen toppenläsning! Älskar din blogg! Kram

2011-06-08 19:53:57
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback