EN ALLDELES UNDERBAR BERÄTTELSE...................

Jag måste få dela med mig av ett av de underbaraste exempel på att 
LOA verkligen fungerar. Berättelsen är hämtad ur 
Gregg Bradens  bok "Överygelsens Kraft" och jag ska återge den i en 
något förkortad version.
En man som hette Neville Goddard var en 1900- 
tals filosof som gav många exempel på miraklet genom att leva utifrån 
resultatet. Hans filosofi var att vi måste "Gå in i bilden" och 
tänka utifrån den. När vi fäster vår uppmärksamhet på hur livet 
skulle se ut om våra drömmar redan var uppfyllda skapar vi själva de 
villkor som gör det möjligt att uppfylla våra drömmar.
Berättelsen börjar med att Neville förklarar vilken kraft fantasin 
och föreställningsförmågan har, för en affärskvinna som sökt upp 
honom i New York för vägledning. Han beskrev filosofin att leva 
utifrån svaret och gav instruktioner hur man gör. Kvinnan har sin 
nioåriga sonson med sig vid mötet. När de skulle lämna kontoret 
vände sig pojken till Neville och sa: jag vet vad jag vill ha och nu 
vet jag hur jag ska få det! Både Neville och farmor blev förvånade. 
Neville undrade vad det var han ville ha. Svaret var en hundvalp, 
vilket inte överraskade farmor då det hade varit uppe till diskussion 
tidigare. -Varje kväll innan jag somnar så ska jag föreställa mig 
att jag har en hund och att vi går på promenad sa han. Kvinnan sa att 
det var en omöjlighet och räknade alla möjliga skäl till att det 
inte skulle gå. Så det skulle absolut inte bli någon hund så var det med 
den saken. Tills sex veckor senare när kvinnan åter besökte 
Neville.  Pojken hade använt alla knep som han hört  Neville 
förklara för hans farmor, när de trodde han satt och lekte. Men han 
hade minsann lyssnat och lagt alla detaljer på minnet. Varje kväll 
hade han fantiserat att hundvalpen låg bredvid honom i sängen. För 
pojken var det så verkligt att han att  o m kunde känna hundens päls. På 
pojkens skola hade de just då en tävling, och alla i klassen skulle skriva en 
uppsats med titeln "Därför vill jag ha en egen hund" och kan ni gissa 
vem som vann? Jo naturligtvis den pojken, och priset var en underbar 
liten collievalp! Pojkens föräldrar insåg att detta var något stort som hänt 
och därför ändrade de sig och välkommnade valpen. Även om man 
skulle kunna avförda historien med slumpen så kommer nu det bästa! 
Under hela tiden pojken önskat sig en hund så var han helt klar över 
exakt vilken sorts hund han ville ha, och det var just en collie. Nyckeln 
till att hans önskan blev uppfylld var att han föreställde sig att 
allt redan hänt. Att han kände som att hunden låg bredvid honom.
Visst var det en underbart söt historia om att manifestera sina 
önskningar till exakt det vi vill.

Jag rekommenderar Gregg Bradens bok "Övertygelsens kraft" Du kan läsa mer om den
här.


.

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback