SYNKRONISM-IGEN






När jag var på Biblioteket ett tag innan jul så fick jag syn en bok som fångade mitt intresse. Den heter "Himlen finns på riktigt" och är skriven av Todd Burpo och Lynn Vincent. Tydligen en ganska stor bok i USA som legat på N Y bestsellerlistan. Jag lånade iallafall hem den och har läst lite då,och då och igår eftermiddag läste jag klart. Den handlar om en liten kille, Colton, som i 4-årsåldern blev allvarligt sjuk i bukhinneinflammation orsakad av en brusten blindtarm. Efteråt berättade han de mest märkliga saker för sina föräldrar. Att han hade varit i himlen och träffat Jesus, han hade träffat avlidna släktingar som han inte ens visste att de existerat då de dött innan han föddes. Han beskrev dem till punkt och pricka. Den här boken är väldigt influerad av Bibeln och dess budskap vilket kanske inte är så konstigt då hans pappa är pastor. Så jag kan känna mig lite kluven inför en del av bokens budskap. Men något som fångade mitt intresse var att på slutet så berättar pappan att han av en bekant fått ett mail med en länk till ett reportage som sänts i CNN. Reportaget handlade om en lettisk-amerikansk flicka, Akiane Kramarik ifrån Idaho. När hon var 4 år gammal hade hon börjat se "syner" av himlen. Sedan hon var 6 år gammal har hon målat de mest fantastiska målningar och säger att hennes inspiration kommer "ovanifrån". Hennes mamma var ateist och de hade aldrig någonsin pratat om Jesus eller himlen hemma.
När pappan hade kollat på reportaget visade han dem för Colton. Han hade ju sett hur Jesus såg ut och var besviken att ingen av alla de målningar och porträtt av Jesus de hade visat honom stämde. När han såg Akianes målningar så sa han direkt att de stämde, att Jesus såg ut precis så.
Ja jag läste alltså ut boken igår eftermiddag, och när jag lade den ifrån mig så tänkte jag att jag ska googla lite på den flickan Akiane. Men sen glömde jag bort det när jag satte mig framför datorn sent igår kväll. Kollade runt lite snabbt på bloggar och kom då plötsligt att tänka på en blogg son jag följde innan sommaren. Jag hade den under "Favoriter" men när jag hade datorn på reparation och de bytte hårddisken så försvann ju allt sånt. Vet att jag har letat lite efter den nån gång men inte hittat, för jag kom inte på vad den hette. Igår skrev jag lite sökord och så fick jag napp och den hette Vägvisaren! Och då mina vänner när jag kom in på bloggen vet ni vad det senaste inlägget handlade om??? Jo AKIANE!!! Helt sjukt alltså jag höll på att trilla av stolen. Ja nu stod det inget om henne, men det var ett Youtubeklipp ni kan kolla
HÄR! Men liksom bara att se namnet AKIANE när jag fick upp bloggen, har aldrig hört det namnet förr ens en gång. Och som om det inte var nog om det så handlade inlägget innan om Ho`oponopono. Det är en Hawaiansk healingmetod som jag har tänkt att skriva om här på bloggen. Har skrivit halva inlägget men sen kom jag av mig så det blev inte klart.
Det finns massvis med klipp på Youtube med Akiane, har kollat några och det är helt ofattbart att en ung tjej, från sex års ålder och fram till tretton har åstadkommit dessa vackra underbar målningar med alla fantastiska färger!

Det var jättesvårt att välja men här kommer att klipp!



Kolla flickan som står i den vita slöjan på slutet, hur kan man bara åstadkomma något sådant!

KRAM från en som knappt kan rita en streckgubbe ens en gång!


Kommentarer
Tess

Oj oj oj!!! Tack för tipset! Jag har nu sett flera klipp och intervjuer med henne. Vilken grej! Och vilken cool synkronism... det är just sådana som ger en ett pirr i magen! Härligt! :) Jag hade min egen synkronism häromdagen..haha... en rätt rolig en.. kanske skall nämna det i min blogg? :) Kraaam

2011-12-27 18:43:55
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.coml
PANKI

Wiii va galet! :-)

2011-12-27 21:24:25
URL: http://pancake.webblogg.se/
Jenny

Åh det är så häftigt när man drar till sig såna där saker som egentligen är ganska små, men i sammanhanget blir så stort! Och fantastisk liten tjej! Bara det att hon målar utan förebilder!



Kram!

Malin

Vilken tjej, helt otroligt!! Så vackert hon målade. :) Ska googla henne.. Kram

2011-12-28 17:06:46
URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se/
Marjette

Vad kul. Det heter ju att när eleven är mogen då finns läraren som närmast. Vägvisaren är kreativ och skapar många spännande fenomenen som visar på nästa steg i livet.

2011-12-28 21:12:00
URL: http://deninrevisaren.blogspot.com/
Monrou

Är boken på eng eller sve? :)

2012-01-02 08:49:48
URL: http://monrous.blogg.se/
Monrou

SV: okej, då ska jag kolla efter den :)

2012-01-02 09:46:37
URL: http://monrous.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback