ATTRAHERA PENGAR



Idag har jag fixat iordning datorn och hade tänkt att sitta och skriva och kommentera och fixa med bloggen i eftermiddags. Då fick vi  oväntade gäster så det blev att fixa middag istället. Mycket mycket trevligt var det. Så nu som först  får jag tid att sätta mig att knåpa ihop ett inlägg om ett ämne jag tänkt att skriva om länge.  Jag tänkte skriva lite om det här med att attrahera till sig pengar. Vet att en del tycker det är väldigt provocerande att man vill ha pengar, att det är egoistiskt att önska sig rikedomar  när folk svälter osv. Det kom många sådana argument kommer jag ihåg, när boken/filmen "The secret" kom. Kommentarer som -Typisk amerikanskt bara tänka på sig själv, bara önska sig lyxbilar och lyxhus och liknande. Enligt Joe Vitale (känd från The Secret) som skrivit flera böcker och studerat attraktionslagen i 30 år, så är pengar det vanligaste folk vill attrahera in i sina liv. Och ärligt talat vem skulle inte vilja ha pengar så man kunde bli ekonomiskt oberoende? Många säger att pengar inte betyder något men det tycker jag är ren (ursäkta!) bullshit. För visst kan man köpa mycket lycka för pengar. Ja jag vet, man kan inte köpa kärlek (inte äkta iaf!) och hälsa, men kärlek och hälsa mättar inga munnar heller. Så klart jag skulle inte vilja byta bort min goda hälsa för alla pengar i världen och inte min kärlek heller. Tycker heller inte man ska ställa sådant mot varannat, Vad jag menar är att om man har pengar så försvinner mycket oro, du kan sova gott när du vet att du kan betala dina räkningar, att du kan ge dina barn mat och du kan "ge" dig själv en oerhörd livskvalite när du kan göra saker du tycker om.  Du kanske gillar att resa och se dig om, du kanske älskar att rida och din dröm är en egen häst, du kanske njuter av att köpa saker till ditt hem osv. Inget av det här kan du göra om du inte har pengar, och det räcker inte med att ha så man klarar sig, för då har man ju i princip bara pengar till mat och hyra och livets absoluta nödtorft. Ska du kunna göra något annat så måste man ju ha ett visst överflöd. Visst, jag vet att vi har det bra här i Sverige, ingen behöver svälta osv. Men hur mår man om man aldrig kan unna sig något roligt, om man inte kan låta sina barn följa med på den där utflykten för den kostar 100 kr, om man lever på existensminimum år in och år ut. Tror ingen av dem säger att inte pengar inte betyder något! De som säger så har det nog ofta ganska bra ställt, men är olyckliga av andra orsaker som de inte kan köpa för pengar.  Jag tror att många av oss är uppfostrade att tycka att det är lite "fult" att ha pengar. Man ska vara solidarisk mot dom som inte har något, och en del vill inte ens erkänna att de har pengar.  Läste häromdagen om en kille som fått 50.000 i skadestånd för han hade blivit illa behandlad (vill inte gå in på detaljer) Han sa: Jag bryr mig inte ett dugg om pengarna jag vill bara inte att någon annan ska råka ut för samma grej Jo det låter ju jättefint och så klart att han säkert inte vill det. Men jag råkar känna den här killen, och vet att han visst bryr sig om pengarna. Och vem skulle inte göra det? Isåfall kan han ju lika gärna skänka bort dem och det kan jag lova att han aldrig skulle göra! Men jag fattar inte riktigt varför man säger så, han är inte den ende utan att det är ganska vanligt att folk uttalar sig på liknande sätt, jag har reagerat på det flera gånger innan. Man behöver ju liksom inte säga något om pengarna alls. Det kändes nästan som den här killen bad om ursäkt för att han fått pengarna, vilket han ju absolut inte behövde göra.  Någon sa, och det tror jag stämmer, att folk berättar hellre detaljer om sitt sexliv än att tala om hur mycket pengar de har på banken. Det är en av de mest upprörande frågor man kan ställa tydligen. Men nu råkar det ju vara så att i Universum finns det överflöd så det räcker åt oss alla. Och har man pengar så kan man göra mycket gott för dem som inga har. Och egentligen är ju pengar bara enerergi så det är inte pengarna i sig som är så värdefulla utan allt man kan göra för dem. Själv tycker jag inte man ska ha pengar för att samla på hög utan för att konsumera dem. Att man skapar ett flöde av pengar som strömmar in och ut i sitt liv, alltså det man ger ut kommer tillbaka.  En anledning att jag själv skulle vilja ha mycket pengar är att bland det bästa jag vet är att ge! Jag önskar att jag skulle kunna ge bort till människor som står mig nära, men även till sådana man vet är i stort behov av pengar. Men det är viktigt att man inte ger bort sina pengar för man tycker man är ovärdig dem, då ger man fel signaler till Universum. Nu låter jag jättepräktig och oegoistisk hör jag, det är jag absolut inte så klart finns det mycket jag önskar för egen del. Massvis med saker jag vill ha, inte om utan NÄR jag får pengar! För jag vet att de begränsningar jag har för att dra till mig pengar sitter djupt inom mig. LOA fungerar klockrent på många saker i mitt liv, även på pengar om det är småsummor. För Universum är det inte svårare att leverera 1 miljon kronor än en hundralapp! Men för min hjärna är det betydligt svårare med millen. Hur funkar det för er med pengar?

nattkramar från en som ska vara på jobbet tidigt i morgon bitti!


Kommentarer
Tess

Bra inlägg! :) Personligen ÄLSKAR jag pengar och anser det inte fult att ha dem! :) Jag anser, precis som du, att livskvalitén blir så oerhört mycket bättre då man ju kan unna både sig själv och andra fantastiska upplevelser med hjälp av pengar! Jag har en jättefin relation till pengar och hanterar dem ömt och vet att om man har en god relation till dem så ger det hela livet ett lyft! Och precis som du säger så är pengar till för att spenderas! Prisa Mammon!!! Hahaha! ;) Kraaam

2011-08-03 09:54:07
URL: http://lagenomattraktion.blogspot.com
Izabell

Vilket kanonbra inlägg! Du resonerar precis som mig!! Och varför ska man skämmas för att man vill ha pengar, man kan ju gör så mycket gott för dem! Jag skulle gärna vilja vara en ekonomiskt oberoende biljonärska som bla skänkte pengar till bland annat hjärnforskning mm!:)



Ha nu en riktigt solig dag!



Kraam Izabell

2011-08-04 10:42:14
URL: http://mysbella.blogg.se/
Malin

Jag har alltid stört mig på dom som säger att pengar inte gör en lycklig. Jag hade gärna velat vara ekonomiskt oberoende så att jag kunde resa, skänka till behövande utan att bli lidande själv, att kunna handla utan att titta prislappar osv.. :)

Att veta att jag har så jag klarar mig hela livet :) Nu har jag det ganska bra ändå även om jag inte är miljonär, men skulle gärna vilja ha mer..

Försökte LOA mig till en miljon, det gick inte så bra just för att jag ifrågasätter hela tiden "hur skulle det gå till..JAG miljonär?" :) Minskade till 10000 och ja nu i denna månaden borde jag få ut det (om inte mer..) när jag jobbat.. Fast dom pengarna kanske jag hade fått ändå..OM jag nu hade fått jobb då vill säga. Men det kunde ju vart så att jag inte fick jobb, att dom inte ringde efter mig, och då hade jag inte fått ut så mycket i a-kassa.

Kram!

2011-08-09 00:49:40
URL: http://cherrymerrymuffin.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback